[Coastal Aviation] Absturz Ngorongoro Krater - keine Überlebenden (11 Opfer)

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Fare_IT

Erfahrenes Mitglied
06.12.2012
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Farewell City
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Einige hier haben TZ schon bereist, einige sicher auch (wie wir) mit Coastal...

Nach dem schweren Unfall mit glimpflichem Ausgang in Lobo Ende Oktober

Update: everyone survives Coastal plane crash – Dar Post

gestern ein tragischer Unfall am/im Ngorongoro Krater / Empakaai area of the Ngorongoro Conservation Area /

https://www.google.de/maps/place/Em...480df9!8m2!3d-2.9125718!4d35.7870823?dcr=0bei dem tragischerweise niemand überlebte

Update: no survivors in remote plane crash – Dar Post

daraus

“No one has been able to reach the site and assess the situation yet, due to the remoteness of the location, but several emergency teams are currently converging from air and land to bring their assistance,” says the statement.

Sehr traurig imho.
 
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Fare_IT

Erfahrenes Mitglied
06.12.2012
4.487
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Farewell City
Ein "Best Practice" Beispiel von einem afrikanischen Safari Flugbetrieb an dem sich gestandene Airlines etwas abschneiden können:

https://atcnews.org/2017/11/20/coastal-aviation-updates-standard-operating-procedures/

daraus

Effective immediately to be classified as an experienced Coastal Captain, you must have in excess of 3000 hours of accident free total flying time (approximately 5 years as a commercial pilot) with in excess of 1000 hours of Pilot in Command of an aircraft in single pilot operations in remote and challenging terrain, with a minimum of 500 of these hours in Tanzania. This group will be the only pilots allowed to fly on their own and will be subject to a full operational route safety check every 2 months to ensure that they are following the rules, (also called our Standard Operating Procedures (SOP). Normally these checks are every 6 months.
The remaining group of pilots will fly with a Coastal-employed Safety Pilot on board. The Safety Pilot’s responsibility will be to assist the Captain in a variety of tasks, but primarily to assist with adherence to SOPs and Checklists for everyone’s safety. By extension, this also means a better guest experience.

und vor allem

These new procedures will have a major effect on the amount of flights we can offer, across our network. Nothing is more important than the safety of our guests. We are fully committed first and foremost to providing safe aviation services and as such, that shall be our first consideration.

Imho eine zu repektierende Lösung und Umgang - offen, direkt, ehrlich. Dabei sogar die Flanke für die Frage "Warum machg ihr das erst jetzt...?" öffnend, so macht man Fliegen sicherer...jeden Tag.

Hut ab.
 

Bumps

Erfahrenes Mitglied
17.06.2015
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:eek: vor zwei Wochen zurück gekommen, mit Costal von Ngorongoro :eek:, Cessna Caravan und PC12
Kommunikation von Costal ist gut, Coastal Aviation – The Flying Safari Company war auch schon beim Runway Overrun im Okt. so.

Was mich wundert ist nur 1 Pilot. Wir hatten sowohl beim Linienflug (Cessna) als auch beim Charter (PC12) je zwei und auch bei allen vorangegangenen Flügen mit vergleichbarem Gerät in Afrika waren 2 Standard.
Aber solange Ursache offen ist, ist es müssig zu spekulieren, ob die Frage 1 oder 2 Piloten überhaupt relevant ist bzw. ob die oben zitierten unmittelbaren Massnahmen notwendig / ausreichend sind.

Habe mich auf jeden Fall in der Cessna von Costal wohler gefühlt als in der ausgelutschten ATR72 von Precision Air. Mein Gesamteindruck von Coastal war insgesamt besser als bei anderen, vergleichbaren Gesellschaften.
 
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