VS: Virgin News: Neue A330 und UK Domestic Service

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wengli

Erfahrenes Mitglied
10.02.2010
2.390
3
GE
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Our dazzling new A330s
Code:
We’ll be transporting your customers to the sunshine in comfort this summer, as we’ve recently 
announced that from May 2013 we’ll start flying our A330s to Barbados. 
 
Our first A330 arrived in April 2011, and since then, we’ve welcomed nine more to the fleet.

Currently flying to New York JFK, Delhi, Mumbai, Washington, Boston and Dubai, they’re
really doing a great job of delighting our passengers.

The A330s are the first aircraft with our brand new Upper Class Suites onboard. We’ve 
improved on our original suite, adding a new bed, a deeper recline and a brand new comfort 
system. There’s also a fabulous new onboard bar, the longest in the sky.

In Premium Economy there’s the fabulous purple leather seat with lumbar support, an 
adjustable headrest and a dual position footrest. Each seat has a seat pitch of 
96.5cm and an increased width of 53cm (equivalent to other airline’s business class) plus
18in of legroom and 16 degrees of relaxing recline.

There’s a new seat in Economy too, with a minimum of 78cm of seat pitch
plus an adjustable headrest and lumbar support.

And all cabins enjoy our fantastic new touchscreen entertainment system Vera Touch.
It’s easy to use, just like an iPad. Unlike the old system where passengers had to wait for
movies to start on a loop, Vera Touch is on demand, so you can pause, rewind and play
entertainment when you want. Vera Touch has over 300 hours of entertainment to choose
from, including blockbuster movies to TV shows, music and games.

These aircraft also have AeroMobile onboard, so our passengers can make and receive
calls and texts using their own mobile phones, for about the same as it costs to roam in another country.

Our A330s will start flying to Barbados daily from 3 May 2013.

Our new UK domestic service
Code:
From April 2013, we’ll be offering daily domestic services from London Heathrow to
Manchester, Edinburgh and Aberdeen.

It’s the first time we’ve flown domestically within the UK. Now, rather than connecting to
London with another airline, passengers from Scotland and Manchester will be able to fly 
Virgin Atlantic to London and then onwards to our top business and leisure destinations. 

These new services will also add a much needed choice for people travelling to London 
and the South for business or leisure. 

We’ll be offering six daily flights to and from Edinburgh, four daily flights to and from 
Manchester and three daily flights to and from Aberdeen. 

Our flights will arrive into London Heathrow Terminal 1, just a short bus ride from our international
home at Terminal 3. 

The domestic baggage allowance is exactly the same as long haul, so one 23kg bag for Economy,
two 23kg bags for Premium Economy, and three 32kg bags for Upper Class. This differs for 
some routes. Check virginatlantic.com for more details. 

Upper Class passengers connecting to international flights at London Heathrow will enjoy
access to our specially selected partner lounges at Aberdeen, Edinburgh, Manchester and
London Heathrow Terminal 1. Upper Class passengers will also enjoy our complimentary 
chauffeur driven car service to and from the airport, available with selected fares. 

These services will be operated using four A320 aircraft. The aircraft will have Virgin Atlantic
livery, and will be operated by Virgin Atlantic trained uniformed crew.

Passengers can look forward to great food onboard, including a hot breakfast and snacks 
during the day. A complimentary drinks service will also be available.
 

boarding

Erfahrenes Mitglied
10.01.2012
7.262
0
MUC
Die A330 sind allerdings absolut keine Neuigkeit - neue Details zu den Zubringern schon.
Eine Quellenangabe wäre noch schön.
 

wengli

Erfahrenes Mitglied
10.02.2010
2.390
3
GE
Ich glaube es geht auch primär um die neue Ausstattung,oder ist das auch nicht neu?
Quelle ist vsflyinghub.com
 

boarding

Erfahrenes Mitglied
10.01.2012
7.262
0
MUC
Weitere News: Wie die Times heute berichtet, stampft Virgin Atlantic die Inlandsflüge wieder ein.
Bei den kolporierten Auslastungen kein Wunder.
 
A

Anonym-36803

Guest
Ist bekannt, was mit den Slots in LHR geschehen wird? Musste die BA nicht bei der BMI Übernahme abgeben, um mehr Wettbewerb (innerhalb UK?) zu ermöglichen?
 

boarding

Erfahrenes Mitglied
10.01.2012
7.262
0
MUC
Ist bekannt, was mit den Slots in LHR geschehen wird? Musste die BA nicht bei der BMI Übernahme abgeben, um mehr Wettbewerb (innerhalb UK?) zu ermöglichen?
Werden vielleicht für die angekündigten Frequenzerhöhungen gen USA genutzt (wobei dafür ja einige andere Langstrecken wegfallen werden) oder einfach doch auf den freien Markt geworfen. Geld kann man schließlich auch brauchen.
 
A

Anonym-36803

Guest
Werden vielleicht für die angekündigten Frequenzerhöhungen gen USA genutzt (wobei dafür ja einige andere Langstrecken wegfallen werden) oder einfach doch auf den freien Markt geworfen. Geld kann man schließlich auch brauchen.

Gut, wenn Virgin diese so flexibel einsetzen kann/darf. Ich hatte vermutet, Virgin hätte die Slots nur unter der Auflage bekommen, dass sie damit einige Strecken innerhalb UK anböten.
 

boarding

Erfahrenes Mitglied
10.01.2012
7.262
0
MUC
Gut, wenn Virgin diese so flexibel einsetzen kann/darf. Ich hatte vermutet, Virgin hätte die Slots nur unter der Auflage bekommen, dass sie damit einige Strecken innerhalb UK anböten.
Diese Frist ist soweit ich weiß ausgelaufen. Aber wie gesagt: An BA etc. verkaufen kann man sie immer noch - oder tauschen.
 

m0s1n0

Erfahrenes Mitglied
21.06.2014
3.710
12
CDG/MUC
Denke ehrlich gesagt auch, dass Virgin die einfach verkaufen wird. Da werden sich viele andere Airlines freuen und zumindest einen netten Batzen Geld auf den Tisch legen...