Sonstige: Statusmatch China Southern SkyPearl Elite (=SkyTeam Elite Plus)

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paarlman

Erfahrenes Mitglied
10.07.2009
1.923
568
unweit LSTA
Hab den A3 *G geschickt, mal schauen. In der auto-response stand u.a. das:

"Special notice: Overseas Elite membership status match program is designed for invited customers. We understand you may get the info from families, colleagues or friends, but limited by the quality control we’ll serve our invited customers at the first priority. If you are not in our current list please allow us a little longer time for process. We’ll try our best to serve you as soon as possible"
 

Thomeck

Aktives Mitglied
01.10.2014
212
0
Steht nicht im LL-Artikel, dass das U.S.-only ist?

Laut Ihrer Facebook Werbung keine Einschränkung, nur leider geht die Neuanmeldung nicht bzw. funktioniert die Versendung des Bestätigungscodes ans Handy nicht...
Auch über die App wird zwar ein - Verification code - versendet, in der App aber nicht aktzeptiert. :confused:

China Southern Airlines.jpg
 

Ridgeway

Erfahrenes Mitglied
13.05.2009
1.757
203
ATL/ STR /
..hat bisher alles perfekt funktioniert ,mal sehen was dabei "rumkommt"
Match mit UA Premier Plat. und US Address eingereicht.

Ridgeway
 

B773ER

Erfahrenes Mitglied
19.11.2014
1.123
1.681
DRS
Wäre natürlich cool, wenn das klappt. Der Alitalia Status lief ja in 03/17 aus. :p
 

skymiler

Erfahrenes Mitglied
06.02.2016
720
174
Ich versuche seit 2 Tagen vergeblich mich für den Sky Pearl Club zu registrieren.
Auf der Registrierungsseite wähle ich unter country code "Germany(049)" und anschließend meine Nummer in dem Format 173XXXXXX ohne Null vorneweg.
Auf eine SMS mit dem confirmation code warte ich immer noch.:rolleyes:
 

sascha1987

Erfahrenes Mitglied
17.06.2010
538
34
nähe FRA
Ich versuche seit 2 Tagen vergeblich mich für den Sky Pearl Club zu registrieren.
Auf der Registrierungsseite wähle ich unter country code "Germany(049)" und anschließend meine Nummer in dem Format 173XXXXXX ohne Null vorneweg.
Auf eine SMS mit dem confirmation code warte ich immer noch.:rolleyes:

Geht mir genauso ...
 

shortfinal

Erfahrener Maximierer
28.05.2010
3.677
394
STR
"Special notice: Overseas Elite membership status match program is designed for invited customers. We understand you may get the info from families, colleagues or friends, but limited by the quality control we’ll serve our invited customers at the first priority. If you are not in our current list please allow us a little longer time for process. We’ll try our best to serve you as soon as possible"

Der Text wurde jetzt "verschärft":
Special Note:
The "Elite Member Matches" project is specifically sent to members who have been pre-qualified. It’s not a public program. We noticed many irresponsible distribution and malicious reproduction of the project, as well as too much forged, altered application materials, China Southern Airlines North America will suspend the application of non-invited members.
If you are informed by our account manager, please include the name of the invitee or CC your account manager.
 

Hinteee

Reguläres Mitglied
21.06.2017
34
23
Wird wohl nichts, habe heute folgendes Mail erhalten :(

Dear passenger,
Thank you for participating CSA overseas elite member status match program. We are sorry to inform that we can’t approve your application at this time. Reasons may various:

  1. Not foreign citizens or green card holders. Or Chinese passport holder has low percentage overseas departure in history.
  2. High percentage of rewards mileages or none air mileages.
  3. Most segments are domestic.
  4. Materials without clearly Name, FFP number, validity. Or card an e-statement are not match.
  5. Forged or altered application materials
Again, thanks for participating this program, we are looking forward to serve you better in the future.
CZ Marketing
尊敬的旅客您好,
感谢您参与南航海外精英会员匹配项目,我们很遗憾的通知您, 您的经营会员匹配申请未能通过,原因可能为以下1或多点:

  1. 非海外护照或绿卡持有人申请,或有效飞行航段大多非中国境外始发
  2. 外航奖励里程或非航空里程积分比例过高
  3. 国际航段比例过低
  4. 申请资料不可辨识有效外航会员卡号、姓名、有效期
  5. 申请资料有明显涂改痕迹
再次感谢您的参与。
南航北美
 

xcirrusx

Erfahrenes Mitglied
16.10.2012
3.804
1.043
KUL (bye bye HAM)
Auf blind versucht mit TK EP zu matchen. Es kam die Standardantwort und zwei Tage später die Zusendung der Exceldatei um seine Daten einzutragen. Seitdem sind 5 Wochen vergangen und nichts ist passiert.
 

tjae

Erfahrenes Mitglied
31.12.2009
1.638
66
Habe mal ein DOT complaint gestartet...

UPDATE:

Case No. XXX

Dear tjae:

This responds to your communication regarding China Southern Airlines. The U.S. Department of Transportation seeks to ensure that all airline passengers are treated fairly. Complaints from consumers are helpful to us in determining whether the airlines are in compliance with our rules and to track trends or spot areas of concern that warrant further action.

We will forward your complaint to the airline and ask the company to respond directly to you with a copy to us. Airlines are required to acknowledge receipt of a consumer complaint within 30 days and provide a substantive response to the complainant within 60 days. We will review the airline's response. If you need to contact our analyst assigned to your case, you may leave a telephone message on our Aviation Consumer line, 202-366-2220, or send an email to airconsumer2@dot.gov. Please include your name and case number (see above). We will make every effort to reply to your message within one business day.

If our review of your complaint and the response from the company discloses a potential violation of our rules, we may pursue enforcement action. Generally, we pursue enforcement action on the basis of a number of complaints which may indicate a pattern or practice of violating our rules. Your complaint may be among those considered and may lead to appropriate enforcement action including the assessment of civil penalties. However, we have no authority to order compensation for individual complainants.

We have entered your complaint in our computerized industry monitoring system, and it will be counted among the number of complaints filed against this airline in our monthly Air Travel Consumer Report. This report allows consumers and air travel companies to compare the complaint records of individual airlines and tour operators. The data in this report also serve as a basis for rulemaking, legislation and research. Consumer information for air travelers, including the Air Travel Consumer Report and our pamphlet Fly-Rights, a Consumer's Guide to Air Travel, can be found on our website, www.transportation.gov/airconsumer. Thank you for taking the time to contact us.


Sincerely,
XXX
 

tjae

Erfahrenes Mitglied
31.12.2009
1.638
66
Ehrlich jetzt? Der VFT überrascht mich doch immer wieder aufs Neue - DOT wegen einem status match einschalten... Am besten schreibst du Donald höchstpersönlich, der regelt dein Anliegen notfalls unter Kriegsandrohung.

Findest du es OK, dass die Chinesen machen was sie wollen?
Erst hochoffiziell über fb einen Status Match anbieten, dann die Daten der Kunden sammeln, und schlussendlich "fraud" unterstellen?
 
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