A3 Miles&Bonus: Miles&Bonus card goes digital

ANZEIGE

Yoshi

Erfahrenes Mitglied
17.08.2011
908
1.543
ANZEIGE
Nur auf der englischen M&B Seite unter News zu finden. Ich bin durch Zufall in der A3-App darauf gestossen. Falls schon bekannt, bitte löschen oder verschieben.

"Miles&Bonus card goes digital!

Aegean now offers exclusively to Miles&Bonus members an innovative, new service! The Miles&Bonus card is now digital, making the member’s experience easier, more convenient and simplifying the way privileges can be enjoyed.

Through the new Miles&Bonus section of AEGEAN mobile site(mobile.aegeanair.com) and mobile apps (iPhone/iPod Touch/iPad and Android) members can easily log into their account from their mobile device and access their digital card. The new digital card can be used instead of the physical one either by displaying it or scanning the 2D barcode (two-dimensional bar code) that appears on the back side of the card by simply taping on it. The Miles&Bonus digital card can be used at all Aegean Club Lounges and at most non-air partners.

Furthermore, the digital card is automatically updated upon members’ upgrade to the next tier, allowing them to enjoy their new privileges instantly . Enrolment to Miles&Bonus becomes easier through mobile and new members can receive their digital card on the spot. Finally, Miles&Bonus members can check their account, take a closer look at the accrual and redemption options available, discover all their benefits and get the latest programme updates."

Quelle: Aegean Airlines | News Page

Vielleicht nutzt es jemand, vor allem weil die physische Karte ja doch recht lange unterwegs sein soll.

Glück auf!
 

Turboprinz

Aktives Mitglied
29.03.2011
182
3
Ob das einen LH Loungedrachen beeindruckt....Wird wohl wirklich nur bei Aegean Lounges funktionieren.
 
A

Anonym-36803

Guest
Wäre schön, wenn es die digitate A3-Karte auch noch als Passbook-Karte gäbe (analog zur Hhonors-Karte), sodass man nicht erst die App starten muss.
 

Yoshi

Erfahrenes Mitglied
17.08.2011
908
1.543
Ob das einen LH Loungedrachen beeindruckt....Wird wohl wirklich nur bei Aegean Lounges funktionieren.
Ehrlich gesagt kann ich mich nicht daran erinnern, im letzten Jahr in irgendeiner *-Lounge eine Karte zeigen zu müssen. Sofern der Status korrekt auf der Bordkarte ausgewiesen wurde, hat der Scan immer ausgereicht.
 

Turboprinz

Aktives Mitglied
29.03.2011
182
3
Ehrlich gesagt kann ich mich nicht daran erinnern, im letzten Jahr in irgendeiner *-Lounge eine Karte zeigen zu müssen. Sofern der Status korrekt auf der Bordkarte ausgewiesen wurde, hat der Scan immer ausgereicht.

Unbestritten. Aber manchmal will man das ja nicht draufstehen haben.
 

west-crushing

Erfahrenes Mitglied
03.08.2010
7.796
2.285
CGN
Ehrlich gesagt kann ich mich nicht daran erinnern, im letzten Jahr in irgendeiner *-Lounge eine Karte zeigen zu müssen. Sofern der Status korrekt auf der Bordkarte ausgewiesen wurde, hat der Scan immer ausgereicht.

Dann bist du wohl in den letzten Jahren nicht z.B. ex-ZRH geflogen.
 

mac69

Aktives Mitglied
14.01.2010
246
0
Dann bist du wohl in den letzten Jahren nicht z.B. ex-ZRH geflogen.

Richtig !
In ZRH muss die Meilenkarte immer gezeigt werden, auch wenn auf der Bordkarte der Status SEN bzw. FTL aufgedruckt ist.
Das Vorzeigen in digitaler Form z.B. über das Miles & More App ist übrigens nicht erlaubt.
 

jetblue

Erfahrenes Mitglied
26.03.2012
5.246
5
ZRH
Richtig !
In ZRH muss die Meilenkarte immer gezeigt werden, auch wenn auf der Bordkarte der Status SEN bzw. FTL aufgedruckt ist.
Falsch... Da müssen die Drachen darauf aufmerksam gemacht werden:


*A Employees REFERENCE GUIDE 2013

Customer must present proof of SAG-level status via a valid frequent flyer programme SAG-level card or other valid indication of SAG-level status, such as XX*G on the boarding pass, where XX is the carriercode of the carrier with whom the customer has SAG-level status;

Aber dieses Thema wurde ja schon etliche Male hier im Forum abgehandelt...
 

Fansell

Reguläres Mitglied
26.02.2013
96
0
QR-CODE hat zumindest in München NICHT funktioniert........... Somit KEIN Zugang zur Lounge trotz A3*G BP.....
 

Yoshi

Erfahrenes Mitglied
17.08.2011
908
1.543
QR-CODE hat zumindest in München NICHT funktioniert........... Somit KEIN Zugang zur Lounge trotz A3*G BP.....

Hätte ich so nicht akzeptiert. Die Regeln sind (wie bereits mehrfach hier im Forum beschrieben) klar und finden sich u.a. im aktuellen SA Reference Guide auf Seite 135:

"Customer must present proof of SAG-level status via a valid frequent flyer programme SAG-level card or other valid indication of SAG-level status as defined in Component B11 - Recognition of Star Alliance Gold and Silver Customers, such as XX*G on the boarding pass, where XX is the carrier code of the car- rier with whom the customer has SAG-level status;
• Where a discrepancy exists between loyalty status level displayed on the frequent flyer programme card, boarding pass or other means presented for entrance and what is displayed in the Star Alliance Premium Customer Database (Lounge Access Component B10), the highest displayed level will be honoured;
• Customer must also present a boarding pass for travel on a Star Alliance flight departing from the local airport;
• Customer is entitled to one guest;
• UA, US and CO SAG customers may only access the Red Carpet Clubs, US Airways Clubs and Presidents Clubs within the U.S. when travelling in conjunction with a Star Alliance international flight"