LUX-ZRH-BKK-HKT und retour

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anigna

Neues Mitglied
04.07.2012
2
0
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Ich bräuchte einen Rat von Euch Vielfliegern...

Vornesitzen.de bietet uns für 1999EUR den im Titel gewählten Flug. Zubringen aus ZRH buchen wir selbständig.
Nun wird auf der Website von Vornesitzen explizit erwähnt, dass die Reise in LUX beginnen und enden muss, ansosnten können wir gebüsst werden. Wir kommen aber aus ZRH und möchten auf der Rückreise dort aussteigen und nicht eine extra Runde via LUX drehen.


Ist es so, dass die uns büssen können?

Hier noch der Text von der Website:
- Die Reise muss in Luxemburg beginnen und dort auch enden
- Wenn Sie nicht alle Flugstrecken abfliegen, sind die Airlines berechtigt, die Tarifdifferenz zu den tatsächlich geflogenen Strecken nachzuerheben. Dieser Betrag kann deutlich über 1.000 Euro liegen.
 

keynes

Erfahrenes Mitglied
03.04.2011
2.017
914
Das kann passieren, ist aber sehr unwahrscheinlich. Man muss halt beim Check-in in BKK freundlich fragen, dass das Gepäck nur bis ZRH durchgecheckt werden soll. Am besten eine gute Ausrede zurechtlegen, z.B. man benötigt irgendwas aus dem Gepäck in ZRH. Zumeist wird da gar nicht weiter nachgefragt.

Wenn man dann nicht zum letzten Flug nach LUX erscheint passiert eigentlich nie etwas. Die Meilen für diesen Flug gibt es dann natürlich auch nicht und man sollte sie sicherlich auch nicht einfordern. Ich würde es bedenkenlos machen, ein kleines Restrisiko gibt es natürlich, davor warnt vornesitzen, damit sie nicht haftbar gemacht werden.
 

tomhh

Erfahrenes Mitglied
17.10.2010
527
3
Und damit das glaubhafter wird, am Besten eine Verbindung mit einem möglichst langen Aufenthalt in ZRH wählen.
 
Y

YuropFlyer

Guest
Wenn man dann nicht zum letzten Flug nach LUX erscheint passiert eigentlich nie etwas. Die Meilen für diesen Flug gibt es dann natürlich auch nicht und man sollte sie sicherlich auch nicht einfordern. Ich würde es bedenkenlos machen, ein kleines Restrisiko gibt es natürlich, davor warnt vornesitzen, damit sie nicht haftbar gemacht werden.

Bei den Angeboten von VorneSitzen dürfte es sich ohnehin um irgendwelche Meilenflüge handeln ;)
 

EdwinE

Aktives Mitglied
01.12.2009
197
0
- Wenn Sie nicht alle Flugstrecken abfliegen, sind die Airlines berechtigt, die Tarifdifferenz zu den tatsächlich geflogenen Strecken nachzuerheben. Dieser Betrag kann deutlich über 1.000 Euro liegen.
Ich glaube, das steht so in den Bedingungen - aber die frage ist, ob sie das machen. Ich habe schon ungezählte Rückflüge verfallen lassen, weil der Return billiger als der one-way war.

Ich kann auch nicht glauben, dass sie vor Gericht damit durchkämen (denn der Wirt kann auch nicht einen Zuschlaga uf den Menüpreis verlangen, wenn das Dessert nicht isst). Ich würde versuchen, denen das Geld nicht zu geben. (Bezahlen durch Überweisung statt Kreditkarte - dann können sie es nicht abbuchen, sondern müssten es von dir holen). Dann müsste (was ich nicht glaube) die Airline Dir schreiben und 1000 EUR verlangen - dieses Schreiben würde ich wegwerfen, bis es offiziell wird. Dann kannst Du sagen, es war ja ganz anders geplant, aber Deine Oma war krank und Du hast dir Sorgen gemacht und wolltest nur heim.
Und dann lass sie mal schön klagen... kann mir nicht vorstellen, dass das passiert ...

(dumm ist es nur andersrum: Wenn sie einfach frech deine KK belasten, müsstest Dus treiten, um Dir das Geld zurückzuholen)
 

anigna

Neues Mitglied
04.07.2012
2
0
Danke für Eure Antworten. Da starten wir in HKT den Versucht, dass Gepäck nur bis ZRH einzuchecken. Ich denke sobald wir das Ticket haben, müssten wir auch die konkreten AGB's erhalten. Dann nehme ich doch mal die Lupe hervor...

Unsere Vielflieger in der Firma lassen auch oft Flüge verfallen und passiert ist bisher noch nie etwas. Ich war einfach sehr erstaunt, da es so explizit erwähnt wird.
 
E

embraer

Guest
Diese Frage wurde hier im Forum schon mehrfach diskutiert. Obwohl es hier mehrere Juristen gibt ist man sich NICHT im Klaren, ob eine solche nachträgliche Rückforderung rechtens ist. Soviel mir bekannt ist gibt es auch keine Judikatur zu diesem Thema. Falls jemand mehr weiss, wäre ich an diesem Wissen SEHR interessiert.

Das mit der Kreditkarte ist Unsinn. Wenn die einfach etwas nachbelasten, dann kann das beim Kreditkarteninstitut rückgängig gemacht werden. Es ist mithin egal, ob bar, mittels Überweisung oder mit der Kreditkarte bezahlt wird.

Ich habe zwar noch nie bei vornefliegen.de gebucht, aber die verkaufen SICHER KEINE Freiflüge. Zum sicher sein: Buchungsklassen kontrollieren; zum ganz sicher sein: nachträglich die Airline direkt anrufen, und die Buchungsklasse bestätigen lassen ;)
 

pepone100

Erfahrenes Mitglied
06.12.2011
1.488
116
das besagte Reisebüro verkauft keine Prämientickets sondern Sondertarife in den entsprechenden Buchungsklassen.Hierzu folgendes aus dem Evangelium: Wer seine Fehler erkennt, sie verabscheut und Liebe übt, ist für Gott kein Sünder mehr. {a jl.ev03.218,04 f.}
daher kann auch keine Nachbelastung der CC Karte erfolgen beim Verfallen lassen des letzten Segments. :LOL:
 
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haraldw

Erfahrenes Mitglied
20.03.2012
865
310
VIE
Diese Frage wurde hier im Forum schon mehrfach diskutiert. Obwohl es hier mehrere Juristen gibt ist man sich NICHT im Klaren, ob eine solche nachträgliche Rückforderung rechtens ist. Soviel mir bekannt ist gibt es auch keine Judikatur zu diesem Thema. Falls jemand mehr weiss, wäre ich an diesem Wissen SEHR interessiert.

In Österreich gibt es dazu schon Judikatur, aber, soweit ich es bisher überblicke, noch nicht höchstinstanzlich. Siehe http://www.vielfliegertreff.de/luft...ckflugklauselaoe-rechtswidrig.html#post684637
 

Goliath

Erfahrenes Mitglied
11.05.2009
8.769
111
ZRH
meine.flugstatistik.de
Ich denke sobald wir das Ticket haben, müssten wir auch die konkreten AGB's erhalten. Dann nehme ich doch mal die Lupe hervor...

Ich denke, Du meinst die Tarifbedinungen. Die kannst Du heute schon haben:

Search: Departing LUX on 25/07/12 for HKT
Fare basis code ZICSWILU
Flying LX
Routing via Eastern Hemisphere




Rule Category Rule Text

RULE APPLICATION AND OTHER CONDITIONS NOTE - THE FOLLOWING TEXT IS INFORMATIONAL AND NOT
VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SPECIAL -ICSWILU/-ICEDWNL
AND PROMOTIONAL FARES
APPLICATION
AREA
THESE FARES APPLY
FROM LUXEMBOURG
TO AREA 3.
CLASS OF SERVICE
THESE FARES APPLY FOR FIRST/BUSINESS CLASS SERVICE.
TYPES OF TRANSPORTATION
THIS RULE GOVERNS ROUND-TRIP FARES.
FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE
ROUND-TRIP/CIRCLE-TRIP/OPEN-JAW JOURNEYS.
CAPACITY LIMITATIONS
THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS
CARRIED ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY
THIS RULE AND SUCH FARES WILL NOT NECESSARILY BE
AVAILABLE ON ALL FLIGHTS. THE NUMBER OF SEATS,
WHICH THE CARRIER SHALL MAKE AVAILABLE ON A GIVEN
FLIGHT, WILL BE DETERMINED BY THE CARRIER$S BEST
JUDGEMENT.
OTHER CONDITIONS
FARES ONLY APPLY IF PURCHASED BEFORE DEPARTURE.
FARES MAY BE USED FOR UPGRADING FROM A LOWER
FARE AMOUNT PROVIDED ALL CONDITIONS OF THESE
FARES ARE MET.
DOWNGRADING TO A LOWER FARE AMOUNT WITHIN THE SAME
COMPARTMENT IS NOT PERMITTED.
------------------------------------------------
VOLUNTARY CHANGE OF TRAVEL CLASS PERMITTED FROM
F- OR A- CLASS FARES TO C- OR Y-CLASS FARES AND
FROM C-/D-/Z-/J-CLASS FARES TO Y- OR B-CLASS FARES
--------------------------------------------------
IF A RETURN TICKET SHALL BE USED FOR ONE WAY
TRAVEL THE DIFFERENCE BETWEEN THE RETURN FARE AND
THE APPLICABLE HIGHER Y/C/F-CLASS ONE WAY FARE HAS
TO BE COLLECTED.
--------------------------------------------------
NO WAITLIST SEGMENT PERMITTED AT THE TIME OF CHECK
IN IF ANY HIGHER BOOKING CLASS WITHIN THE SAME
TRAVEL COMPARTMENT IS AVAILABLE.

ELIGIBILITY NO ELIGIBILITY REQUIREMENTS APPLY.

DAY/TIME NO DAY/TIME TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.

SEASONALITY NO SEASONAL TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.

FLIGHT APPLICATION NO FLIGHT RESTRICTIONS APPLY.

ADVANCE RESERVATIONS/TICKETING CONFIRMED RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
DUE TO AUTOMATED TICKETING DEADLINE CONTROL
DIFFERENCE COULD EXIST BETWEEN THE FARE RULE
LAST TICKETING DATE AND THE SYSTEM GENERATED
TICKETING DEADLINE MESSAGE .
THE MORE RESTICTIVE TICKETING DEADLINE APPLIES.
MANUALLY ENTERED TICKET NUMBERS MUST ALWAYS BE IN
SSR ITEM OR ACCORDING TO DIFFERENT GDS
SPECIFICATIONS.

MINIMUM STAY TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO EARLIER
THAN THE FIRST SUN AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.

MAXIMUM STAY TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO LATER THAN
12 MONTHS AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.

STOPOVERS UNLIMITED STOPOVERS PERMITTED ON THE OUTBOUND AND ON
THE INBOUND FARE COMPONENTS.

TRANSFERS UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT.
FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND EMBEDDED
SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE COMPONENT.

COMBINATIONS END-ON-END
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
FARES. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS.
OPEN JAWS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED. MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/
LESS THAN MILEAGE OF THE SHORTEST FLOWN FARE
COMPONENT.
PROVIDED -
WHEN THE OPEN SEGMENT OCCURS
-BETWEEN AREA 2 AND AREA 3
-WITHIN AREA 2 OR WITHIN AREA 3 COMBINATIONS ARE
WITH ANY FARE FOR CARRIER LX IN ANY RULE IN TARIFF
IPREUAF - BETWEEN EUROPE-AFRICA
IPREUAS - BETWEEN EUROPE-AREA 3
IPREUME - BETWEEN EUROPE-THE MIDDLE EAST
IPREURP - WITHIN EUROPE-INTERNATIONAL
IPRTS - BETWEEN AREA 2-AREA 3 VIA SIBERIA
OR RULE LU39 IN TARIFF
EUASRPV - BETWEEN EUROPE-AREA 3.
ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM ROUND TRIPS
-TO FORM CIRCLE TRIPS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER LX IN
ANY RULE IN TARIFF
IPREUAF - BETWEEN EUROPE-AFRICA
IPREUAS - BETWEEN EUROPE-AREA 3
IPREUME - BETWEEN EUROPE-THE MIDDLE EAST
IPREURP - WITHIN EUROPE-INTERNATIONAL
IPRTS - BETWEEN AREA 2-AREA 3 VIA SIBERIA
OR RULE LU39 IN TARIFF
EUASRPV - BETWEEN EUROPE-AREA 3.
OPEN JAWS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED. MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/
LESS THAN MILEAGE OF THE SHORTEST FLOWN FARE
COMPONENT.
PROVIDED -
WHEN THE OPEN SEGMENT OCCURS
-WITHIN LUXEMBOURG OR WITHIN AREA 3 COMBINATIONS
ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER LH/OS/SN/SK/LO
OR FOR CARRIER TK/TG/SQ/NH/NZ/CA
OR FOR CARRIER OZ/FM IN ANY RULE AND TARIFF.
ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM ROUND TRIPS
-TO FORM CIRCLE TRIPS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER LH/OS/
SN/SK/LO
OR FOR CARRIER TK/TG/SQ/NH/NZ/CA
OR FOR CARRIER OZ/FM IN ANY RULE AND TARIFF.

BLACKOUT DATES NO BLACKOUT DATES APPLY.

SURCHARGES NO SURCHARGE REQUIREMENTS APPLY.

ACCOMPANIED TRAVEL ACCOMPANIED TRAVEL NOT REQUIRED.

TRAVEL RESTRICTIONS NO TRAVEL DATE RESTRICTIONS APPLY.

SALES RESTRICTIONS NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SEQUENTIAL USE OF FLIGHT COUPONS
THIS FARE IS ONLY VALID IF THE FLIGHTS ARE TAKEN
IN THE BOOKED SEQUENCE. OTHERWISE THE FARE WILL BE
RECALCULATED BASED ON THE ACTUAL FLIGHT ROUTING.

PENALTIES CANCELLATIONS

ANY TIME
CANCELLATIONS PERMITTED FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
IN CASE OF CANCELLATION AFTER DEPARTURE - REFUND
THE FARE PAID LESS THE APPLICABLE NORMAL Y/C/F
CLASS FARE FOR THE SECTOR TRAVELLED.

CHANGES

ANY TIME
CHANGES PERMITTED FOR REISSUE/REVALIDATION.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
NO CHARGE OR HIGHEST FEE OF ANY CHANGED FARE
COMPONENT WITHIN PRICING UNIT
-----
ACTUAL FARE / CONDITIONS ARE APPLICABLE FOR ANY
CHANGES BEFORE DEPARTURE
HISTORICAL FARE / CONDITIONS ARE APPLICABLE FOR
ANY CHANGES AFTER DEPARTURE
-----
UPGRADING TO A HIGHER FARE PERMITTED.DOWNGRADING
TO A LOWER FARE NOT PERMITTED.
IN CASE OF UPGRADING TO A HIGHER FARE CHARGE THE
FARE DIFFERENCE TO THE HIGHER UPGRADED FARE.

HIP/MILEAGE EXCEPTIONS NO HIP OR MILEAGE EXCEPTIONS APPLY.

TICKET ENDORSEMENTS THE ORIGINAL AND THE REISSUED TICKET MUST BE ANNOTATED
- FARE RESTRICTIONS APPLY - IN THE ENDORSEMENT BOX.

CHILDREN DISCOUNTS CNN/ACCOMPANIED CHILD PSGR 2-11 - CHARGE 75 PERCENT OF
THE FARE.
TICKETING CODE - BASE FARE CODE PLUS CH.
UNN/UNACCOMPANIED CHILD PSGR 5-11 - CHARGE 75 PERCENT
OF THE FARE.
TICKETING CODE - BASE FARE CODE PLUS CH.
INS/INFANT WITH A SEAT PSGR UNDER 2 - CHARGE 75
PERCENT OF THE FARE.
TICKETING CODE - BASE FARE CODE PLUS IN.
1ST INF/INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2 - CHARGE 10
PERCENT OF THE FARE.
TICKETING CODE - BASE FARE CODE PLUS IN.

TOUR CONDUCTOR DISCOUNTS NO DISCOUNTS FOR TOUR CONDUCTORS.

AGENT DISCOUNTS NO DISCOUNTS FOR SALE AGENTS.

ALL OTHER DISCOUNTS NO DISCOUNTS FOR OTHERS.

MISCELLANEOUS PROVISIONS THIS FARE MUST NOT BE USED AS THROUGH FARE WITH A
DIFFERENTIAL AND/OR TO CALCULATE DIFFERENTIAL.

FARE BY RULE NOT APPLICABLE.

GROUPS NO GROUP PROVISIONS APPLY.

TOURS NO TOUR PROVISIONS APPLY.

VISIT ANOTHER COUNTRY NO VISIT ANOTHER COUNTRY PROVISIONS APPLY.

DEPOSITS NO DEPOSIT PROVISIONS APPLY.

VOLUNTARY CHANGES IN THE EVENT OF CHANGES TO TICKETED FLIGHTS
BEFORE DEPARTURE OF JOURNEY AND WITHIN TICKET VALIDITY
CERTAIN DOMESTIC REISSUE PROVISIONS MAY BE OVERRIDDEN
BY THOSE OF LX INTERNATIONAL FARES
NO CHARGE CHARGE HIGHEST FEE OF ALL CHANGED FARE
COMPONENTS AND
REPRICE USING FARES IN EFFECT TODAY
PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET-
1. WHEN NO INTL COUPONS REMAIN - ALL NEW TRAVEL
MUST BE DOMESTIC
2. CHANGE IS BEFORE ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT
3. LX Y- FARE FAMILY IS USED
4. PUBLIC FARES ARE USED IF TICKETED FARE IS IN
PUBLIC TARIFF. PRIVATE FARES ARE USED IF TICKETED
FARE IS IN PRIVATE TARIFF
5. ADV RES IS MEASURED FROM REISSUE DATE TO
DEPARTURE OF PRICING UNIT
6. TKT REISSUE RESTRICTED TO LX OR LH
REFUND VIA ORIGINAL FORM OF PAYMENT
ENDORSEMENT BOX - HIGHER NON-REF AMT AND NEW
ENDORSEMENTS.
OR -
AFTER DEPARTURE OF JOURNEY AND WITHIN TICKET VALIDITY
CERTAIN DOMESTIC REISSUE PROVISIONS MAY BE OVERRIDDEN
BY THOSE OF LX INTERNATIONAL FARES
NO CHARGE CHARGE HIGHEST FEE OF ALL CHANGED FARE
COMPONENTS AND
REPRICE USING FARES IN EFFECT WHEN TKT WAS ISSUED
PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET-
1. WHEN NO INTL COUPONS REMAIN - ALL NEW TRAVEL
MUST BE DOMESTIC
2. FULLY FLOWN FARE NOT REPRICED TO FURTHER POINT
3. CHANGE IS BEFORE ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT
4. LX Y- FARE FAMILY IS USED
5. PUBLIC FARES ARE USED IF TICKETED FARE IS IN
PUBLIC TARIFF. PRIVATE FARES ARE USED IF TICKETED
FARE IS IN PRIVATE TARIFF
6. ALL RULE AND BOOKING CODE PROVISIONS ARE MET
7. ADV RES IS MEASURED FROM REISSUE DATE TO
DEPARTURE OF PRICING UNIT
8. TKT REISSUE RESTRICTED TO LX OR LH
REFUND VIA ORIGINAL FORM OF PAYMENT
ENDORSEMENT BOX - HIGHER NON-REF AMT AND NEW
ENDORSEMENTS.
IN THE EVENT OF CHANGES TO TICKETED FLIGHTS
BEFORE DEPARTURE OF JOURNEY AND WITHIN TICKET VALIDITY
CERTAIN DOMESTIC REISSUE PROVISIONS MAY BE OVERRIDDEN
BY THOSE OF LX INTERNATIONAL FARES
NO CHARGE CHARGE HIGHEST FEE OF ALL CHANGED FARE
COMPONENTS AND
REPRICE USING FARES IN EFFECT TODAY
PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET-
1. WHEN NO INTL COUPONS REMAIN - ALL NEW TRAVEL
MUST BE DOMESTIC
2. CHANGE IS BEFORE ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT
3. LX B- FARE FAMILY IS USED
4. PUBLIC FARES ARE USED IF TICKETED FARE IS IN
PUBLIC TARIFF. PRIVATE FARES ARE USED IF TICKETED
FARE IS IN PRIVATE TARIFF
5. ADV RES IS MEASURED FROM REISSUE DATE TO
DEPARTURE OF PRICING UNIT
6. TKT REISSUE RESTRICTED TO LX OR LH
REFUND VIA ORIGINAL FORM OF PAYMENT
ENDORSEMENT BOX - HIGHER NON-REF AMT AND NEW
ENDORSEMENTS.
OR -
AFTER DEPARTURE OF JOURNEY AND WITHIN TICKET VALIDITY
CERTAIN DOMESTIC REISSUE PROVISIONS MAY BE OVERRIDDEN
BY THOSE OF LX INTERNATIONAL FARES
NO CHARGE CHARGE HIGHEST FEE OF ALL CHANGED FARE
COMPONENTS AND
REPRICE USING FARES IN EFFECT WHEN TKT WAS ISSUED
PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET-
1. WHEN NO INTL COUPONS REMAIN - ALL NEW TRAVEL
MUST BE DOMESTIC
2. FULLY FLOWN FARE NOT REPRICED TO FURTHER POINT
3. CHANGE IS BEFORE ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT
4. LX B- FARE FAMILY IS USED
5. PUBLIC FARES ARE USED IF TICKETED FARE IS IN
PUBLIC TARIFF. PRIVATE FARES ARE USED IF TICKETED
FARE IS IN PRIVATE TARIFF
6. ALL RULE AND BOOKING CODE PROVISIONS ARE MET
7. ADV RES IS MEASURED FROM REISSUE DATE TO
DEPARTURE OF PRICING UNIT
8. TKT REISSUE RESTRICTED TO LX OR LH
REFUND VIA ORIGINAL FORM OF PAYMENT
ENDORSEMENT BOX - HIGHER NON-REF AMT AND NEW
ENDORSEMENTS.
IN THE EVENT OF CHANGES TO TICKETED FLIGHTS
BEFORE DEPARTURE OF JOURNEY AND WITHIN TICKET VALIDITY
CERTAIN DOMESTIC REISSUE PROVISIONS MAY BE OVERRIDDEN
BY THOSE OF LX INTERNATIONAL FARES
NO CHARGE CHARGE HIGHEST FEE OF ALL CHANGED FARE
COMPONENTS AND
REPRICE USING FARES IN EFFECT TODAY
PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET-
1. WHEN NO INTL COUPONS REMAIN - ALL NEW TRAVEL
MUST BE DOMESTIC
2. CHANGE IS BEFORE ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT
3. LX FARES ARE USED
4. PUBLIC FARES ARE USED IF TICKETED FARE IS IN
PUBLIC TARIFF. PRIVATE FARES ARE USED IF TICKETED
FARE IS IN PRIVATE TARIFF
5. NEW TKT HAS EQUAL OR HIGHER VALUE THAN PREVIOUS
TKT
6. ADV RES IS MEASURED FROM REISSUE DATE TO
DEPARTURE OF PRICING UNIT
7. TKT REISSUE RESTRICTED TO LX OR LH
REFUND VIA ORIGINAL FORM OF PAYMENT
ENDORSEMENT BOX - HIGHER NON-REF AMT AND NEW
ENDORSEMENTS.
OR -
AFTER DEPARTURE OF JOURNEY AND WITHIN TICKET VALIDITY
CERTAIN DOMESTIC REISSUE PROVISIONS MAY BE OVERRIDDEN
BY THOSE OF LX INTERNATIONAL FARES
NO CHARGE CHARGE HIGHEST FEE OF ALL CHANGED FARE
COMPONENTS AND
REPRICE USING FARES IN EFFECT WHEN TKT WAS ISSUED
PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET-
1. WHEN NO INTL COUPONS REMAIN - ALL NEW TRAVEL
MUST BE DOMESTIC
2. FULLY FLOWN FARE NOT REPRICED TO FURTHER POINT
3. CHANGE IS BEFORE ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT
4. LX FARES ARE USED
5. PUBLIC FARES ARE USED IF TICKETED FARE IS IN
PUBLIC TARIFF. PRIVATE FARES ARE USED IF TICKETED
FARE IS IN PRIVATE TARIFF
6. NEW TKT HAS EQUAL OR HIGHER VALUE THAN PREVIOUS
TKT
7. ALL RULE AND BOOKING CODE PROVISIONS ARE MET
8. ADV RES IS MEASURED FROM REISSUE DATE TO
DEPARTURE OF PRICING UNIT
9. TKT REISSUE RESTRICTED TO LX OR LH
REFUND VIA ORIGINAL FORM OF PAYMENT
ENDORSEMENT BOX - HIGHER NON-REF AMT AND NEW
ENDORSEMENTS.
IN THE EVENT OF CHANGES TO TICKETED FLIGHTS
BEFORE DEPARTURE OF PRICING UNIT
CERTAIN DOMESTIC REISSUE PROVISIONS MAY BE OVERRIDDEN
BY THOSE OF LX INTERNATIONAL FARES CHARGE HIGHEST FEE
OF ALL CHANGED FARE COMPONENTS
CHANGES NOT PERMITTED/REFUND TKT-ANY REMAINING AMT
WILL APPLY TO NEW TKT
PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET-
1. CHANGE IS AFTER ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT
REFUND VIA ORIGINAL FORM OF PAYMENT
ENDORSEMENT BOX - HIGHER NON-REF AMT AND NEW
ENDORSEMENTS.
OR -
AFTER DEPARTURE OF PRICING UNIT
CERTAIN DOMESTIC REISSUE PROVISIONS MAY BE OVERRIDDEN
BY THOSE OF LX INTERNATIONAL FARES CHARGE HIGHEST FEE
OF ALL CHANGED FARE COMPONENTS
CHANGES NOT PERMITTED/REFUND TKT-ANY REMAINING AMT
WILL APPLY TO NEW TKT
PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET-
1. CHANGE IS AFTER ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT
REFUND VIA ORIGINAL FORM OF PAYMENT
ENDORSEMENT BOX - HIGHER NON-REF AMT AND NEW
ENDORSEMENTS.

VOLUNTARY REFUNDS NO VOLUNTARY REFUNDS DATA FOUND.

NEGOTIATED FARES NOT APPLICABLE.

INTERNATIONAL CONSTRUCTION NOT A CONSTRUCTED FARE
 
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