ANZEIGE
Nachträgliche Preiserhöhung Hotel (Georgien via Booking.com)
Habe für April 2022 zwei Reservierungen in einem Hotel in Batumi(Georgien) via Check24 bei booking
Heute kontaktiert mich das Hotel wegen der zwei Reservierungen per WhatsApp:
Hotel: „I think you received a letter from Booking.co regarding our request to cancel or rebook your reservation , because the rates were put incorrectly for the summer 2022.“
Ich: „No, no letter from booking.com, yet.“
Hotel: „Okey, firstly, we apologize for the inconvenience! could you please cancel the reservations because the proce is lower than we can accept even in winter ! We can offer you direct reservation for just a little more price.“
Ich: „The reservations with that price are part of our planned trip of four persons.
I can not easily accept a higher price.“
Hotel: „I understand, we can offer 40 euro per room per night. Please let me know if you accept.“
Ich: „I will discuss that with the groups.“
—
Der bei Buchung vereinbarte Preis liegt bei ca. 25€ pro Nacht. Kam mir günstig vor für ein nettes Boutique-Hotel.
Hat jemand Erfahrungen oder Tipps, wie man mit solchen nachträglichen Forderungen umgehen sollte?
Habe für April 2022 zwei Reservierungen in einem Hotel in Batumi(Georgien) via Check24 bei booking
Heute kontaktiert mich das Hotel wegen der zwei Reservierungen per WhatsApp:
Hotel: „I think you received a letter from Booking.co regarding our request to cancel or rebook your reservation , because the rates were put incorrectly for the summer 2022.“
Ich: „No, no letter from booking.com, yet.“
Hotel: „Okey, firstly, we apologize for the inconvenience! could you please cancel the reservations because the proce is lower than we can accept even in winter ! We can offer you direct reservation for just a little more price.“
Ich: „The reservations with that price are part of our planned trip of four persons.
I can not easily accept a higher price.“
Hotel: „I understand, we can offer 40 euro per room per night. Please let me know if you accept.“
Ich: „I will discuss that with the groups.“
—
Der bei Buchung vereinbarte Preis liegt bei ca. 25€ pro Nacht. Kam mir günstig vor für ein nettes Boutique-Hotel.
Hat jemand Erfahrungen oder Tipps, wie man mit solchen nachträglichen Forderungen umgehen sollte?