Bangkok Airways Cyber Security Incident

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w00dy

Neues Mitglied
13.01.2018
23
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Hallo zusammen,

ich habe gerade unten stehende Mail von Bangkok Airways bekommen und würde gerne eure Meinung dazu hören: habt ihr diese Mail auch bekommen und wenn ja, wie geht ihr vor bzw. was unternehmt ihr (z.B. KK sperren lassen, etc.)

Danke für euren Input/Hilfe.

PS: Kein fake: https://www.bangkokair.com/press-release/view/clarifies-the-incident-of-a-cybersecurity-attack
Dear Valued Customer,
On 23 August 2021, we have discovered that we had been a victim of cybersecurity attack which resulted in unauthorized and unlawful access to our information system.

Upon such discovery, we immediately took action to investigate and contain such event, with the assistance of a leading cybersecurity firm. Currently, we are investigating, as a matter of urgency, to verify the compromised data and the affected passengers as well as taking relevant measures to strengthen our IT system.

We write to inform you now out of the greatest caution that this incident has exposed some of your personal data in our possession to be compromised by the attacker. From our investigation, the personal data that has been accessed are passenger name, family name, nationality, gender, phone number, email, address, contact information, passport information, historical travel information, partial credit card information, and special meal information. Please be assured that such incident does not affect the aviation security and we are still open for business as usual.

This incident has been reported to the Thai police and the relevant authorities. We will continue to update you about the progress on this incident as well as information on steps and proper measures you may take to protect yourself against such exposure.

As a preliminary protection measures, we recommend you contact your bank or credit card provider and follow their advice and change any compromised passwords as soon as you can. We also would like to caution you to be aware of any suspicious and unsolicited calls and/or emails, as the attacker may be claiming to be Bangkok Airways and attempt to gather your personal data by deception (known as 'phishing'). We will not be contacting any customers asking for credit card details and/or any financial details and any such requests should be reported to the police and relevant authorities.

We regret this incident has occurred and want to reassure you that our commitment to security and privacy of your personal data remains paramount. For further correspondence on this matter, please contact us via the following channels;

• Toll-free number 1800-010-171 (within Thailand) during 08.00hrs – 17.30hrs
• Toll number 800-8100-6688 (Overseas) during 08.00hrs – 17.30hrs (Thailand Time GMT+7)
• Email: infosecurity@bangkokair.com

Sincerely yours,
Bangkok Airways PCL.
 

nightflight

Erfahrenes Mitglied
27.09.2011
516
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Habe die Mail auch erhalten und musste mich erst durch die Mail Archive graben, mit welcher Karte ich 2018 gebucht hatte.
Da ich aber nicht direkt bei der Airline gebucht habe sehe ich im Moment keinen Handlungsbedarf für die KK.

Mal sehen, ob auf die allein für Bangkok Airways genutzte Mail Adresse demnächst vermehrt Spam aufläuft.
 

Awas!

Erfahrenes Mitglied
11.07.2011
477
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Hab die e-mail auch erhalten und bei LH (M&M) Credit Card angerufen, was zu tun sei.
Nach Rücksprache der Bearbeiterin mit der "Sicherheitsabteilung" wurde meine Karte gesperrt.
Hatte noch im März 2021 damit bei PG bezahlt.
 

w00dy

Neues Mitglied
13.01.2018
23
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Habe auch mit meiner Bank (DKB) gesprochen: Karte wird gesperrt und eine neue ausgestellt.
Bezahlt hatte ich bei Bangkok Airways mit dieser Karte Ende 2017.
 

FIT4IT

Aktives Mitglied
19.05.2011
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History Repeatin :mad: Sonst noch jemand, der (via eMail) informiert wurde? Scheint, als hättens die IT nicht im Griff (aber mir Mitflug verweigern, weil "Fraud Alert detected")

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