Scheint Standardprozedere von IHG zu sein, wenn sich Eröffnungen verschieben. Hier eine Beispielmail, die ich erhielt, als einer meiner Punktebuchungen wegen verschobener Eröffnung platzte.
Dear M. weltbuerger,
Re: Confirmation No. 12345678
We are writing you regarding your upcoming IHG Rewards Club Reward Nights Reservation for the Holiday Inn Hamburg - Berliner Tor, checking in on 01 October 2019. Due to unforeseen circumstances, the hotel has delayed its opening date. Because of this, they will be unable to honor your reservation for your stay. Please accept our sincerest apologies for any inconvenience this may cause. We have taken the liberty of returning your points back to your account.
We are happy to assist in making alternate arrangements for your accommodations. At your earliest convenience, please call our office at the number listed below and it will be our pleasure to assist you.
We know you have many choices when it comes to lodging and want to thank you for continuing to choose IHG properties for your travel needs. We appreciate your business and look forward to hearing from you.
Sincerely,
Apple D.
Case Manager
Guest Relations
Leider ist IHG da deutlich weniger kulant als so manch andere Marke. Vor einigen Monaten konnte Hyatt eine meiner Reservierungen wegen einer verschobenen Eröffnung nicht honorieren (ich berichtete in einem Reisebericht im VFT). Da gab es nicht nur eine Umbuchung auf ein Park Hyatt zu den gleichen Konditionen, sonder noch einen Batzen Punkte als Entschädigung.
Wäre interessant zu wissen, wie IHG reagieren würde, wenn Du Kompensation fordertest. Rechtlich etwas zu unternehmen lohnt sich m.E. nicht. Meiner Meinung nach entweder gar nichts tun und auf eigene Faust ein neues Hotel buchen (IHG oder andere Marke) oder versuchen, zumindest eine Kompensation in Form von Punkten von IHG zu bekommen (Einquartierung im Indigo würde ich dann ggf. akzeptieren).