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Thema: Grosses Datenleck bei Marriott

  1. #41
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    Dann sind auch alle bisher bestehenden Buchungen für unseren Roadtrip nächsten Sommer betroffen. Also heißt es wieder besonders achtsam zu sein bei den Posten der Kreditkarte.

  2. #42
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    Da auch hier relevant, noch ein kurzer Hinweis zu https://www.basicthinking.de/blog/20...enschutz-eugd/ bzw https://eugd.org - eine Art flightright für Datenschutz. Es wird scheinbar versucht für das Marriott Datenleck einen Schadensersatz/Kompensation zu bekommen.
    gabenga sagt Danke für diesen Beitrag.

  3. #43
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    Es leckt anscheinend wieder bei Marriott... Grad in meiner Inbox:
    Dear Valued Guest,
    We are writing to let you know that some of your information may have been accessed without authorization. We are sorry that this occurred, and this message explains what happened, how we can assist you, and steps you can take.
    What Happened
    Hotels operated and franchised under Marriott’s brands use an application to help provide services to guests at hotels. At the end of February 2020, we identified that an unexpected amount of guest information may have been accessed using the login credentials of two employees at a franchise property. We believe this activity started in mid-January 2020. Upon discovery, we confirmed that the login credentials were disabled, immediately began an investigation, implemented heightened monitoring, and arranged resources to inform and assist guests. Your information was among the information that appears to have been accessed.
    What Information Was Involved
    Although Marriott's investigation is ongoing, we currently have no reason to believe that the information involved included Marriott Bonvoy account passwords or PINs, payment card information, passport information, national IDs, or driver’s license numbers.

    At this point, we believe that the following information may have been involved, although not all of this information was present for every guest involved:
    ● contact details (e.g., name, mailing address, email address, and phone number)
    ● loyalty account information (e.g., account number and points balance, but not passwords)
    ● additional personal details (e.g., company, gender, and birthday day and month)
    ● partnerships and affiliations (e.g., linked airline loyalty programs and numbers)
    ● preferences (e.g., stay/room preferences and language preference)
    Als "Entschädigungs-Goodie" bieten sie einem ein Einjahresabo von IdentityWorks an.

  4. #44
    Erfahrenes Mitglied Avatar von Batman
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    Hier noch ein anderes Schreiben dazu:

    https://mobile.twitter.com/mauroserv...038400/photo/1

  5. #45
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    Hatte keine Mail bekommen, bin aber auch nicht betroffen. Ob man betroffen ist, kann man hier prüfen:

    https://privacyportal-cdn.onetrust.c...64e40d3f6.html
    phil_strom sagt Danke für diesen Beitrag.

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