Diverse: Class Action gegen US Airlines

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koeby

Erfahrenes Mitglied
24.08.2016
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Hallo zusammen

Ich hab vor wenigen Tagen ne Email gekriegt mit folgendem Inhalt:

Our records show you may have purchased a domestic airline ticket from American, Delta, Southwest, United, Continental Airlines, or US Airways between July 1, 2011 and June 14, 2018.
Dear Class Member:
Our records show you may have purchased a domestic airline ticket from American, Delta, Southwest, United, Continental Airlines, or US Airways between July 1, 2011 and June 14, 2018. Southwest and American Airlines (the “Settling Defendants”) have agreed to settle nationwide litigation by passengers who claim the four largest U.S. carriers along with Continental Airlines and US Airways conspired to increase fares on domestic flights. The Settling Defendants deny that they did anything wrong, have asserted defenses to the claims, and have settled to avoid the burden and expense of litigation.
Are you included?
The Settlement Classes include persons and entities who purchased air passenger transportation services for flights within the United States and its territories and the District of Columbia from American, Delta, Southwest, United, Continental, or US Airways at any time between July 1, 2011 and December 20, 2017 for the Southwest settlement and between July 1, 2011 and June 14, 2018 for the American settlement.
What do the Settlements provide?
Southwest has agreed to pay $15 million and American has agreed to pay $45 million. The Settling Defendants have agreed to provide certain cooperation in the ongoing litigation against the Non-Settling Defendants.
How can I get a payment?
At this time, it is unknown how much you may receive. A distribution plan will be prepared later or at the conclusion of the litigation. Given the number of Settlement Class Members, it may not be economically practical to distribute money until additional settlements or judgments are achieved. If you want to receive a notice about the claims process or future settlements, you should register at the website below. Class Counsel will pursue the lawsuit against the Non-Settling Defendants, and these Settlements may help pay expenses for Class Counsel to do so. If no additional settlements or judgments are achieved, money may be distributed to a charitable, government, or non-profit organization(s) as ordered by the Court.
What are my rights?
Even if you do nothing you can participate in the Settlements and will also be bound by their terms. If you want to keep your right to sue Southwest and/or American yourself, you must exclude yourself from the Settlements by January 4, 2019. If you stay in the Settlements, you may object to them but only if you do so before January 4, 2019.
The Court will hold a hearing on March 22, 2019 to consider whether to approve the Settlements and a request for attorneys’ fees up to 30% of the Settlement Funds, plus reimbursement of costs and expenses incurred as Class Counsel pursues claims against the other Defendants. You or your own lawyer may appear and speak at the hearing at your....

Ich hab tatsächlich in der Zeit bei Southwest Tickets gekauft, nur ganz ehrlich, fühlte ich mich damals nicht abgszockt und würde mich wegen paar Cents auch nicht melden.
Vielmehr stellt sich mir die Frage: warum kontaktieren die mich, und wie sind die an meine Email gelangt? Fishing? Scam?
Höre gerne, ob jemand anderes die Email auch bekommen hat.
 

airhansa123

Erfahrenes Mitglied
03.11.2012
4.143
13
Da ist ja jetzt schon echt viel Geld in der Kasse um es an Millionen von Fluggästen zu verteilen: US$ 15 Mio von Southwest und US$ 45 Mio von American. Wow. Es gibt ja nur ungefähr 600 Millionen domestic passenger in den USA - pro Jahr ! Die anderen Fluggesellschaften werden weiter verklagt. Bei der Ausschüttung kommen wohl die Anwälte als erstes dran....
 

koeby

Erfahrenes Mitglied
24.08.2016
2.252
1.726
Nö, da liegst Du falsch, alle kriegen ihren Anteil, egal ob 70 oder 30%. Nur die Anzahl Empfänger unterscheidet sich wesentlich. Dennoch die Frage: wer sonst wurde angepingt?
 

armagri

Erfahrenes Mitglied
15.10.2010
494
188
BRN
Habe diese Email gestern auch bekommen und voerst im deleted folder parkiert...??????
 

spocky83

Erfahrenes Mitglied
21.12.2014
3.630
970
MUC, BSL
Diese Art von Rechtsstreit unterstütze ich aus Prinzip nicht.

Natürlich fragt man sich schon wie in den USA gewisse Preise für manche inneramerikanische Routen zustandekommen und ich bin subjektiv ohnehin schon lange der Überzeugung, dass da sehr viel nicht mit rechten Dingen zugeht, aber was bringen mir ein paar Cent wenn es hinterher mangels funktionierender Kartellbehörden (bzw. fehlendem Interesse) genauso weiter geht wie vorher?

Wenn ich Anwälte finanziell unterstützen will, dann spende ich an ACLU...
 
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weltbuerger

Erfahrenes Mitglied
06.02.2018
2.089
1.697
Ich hab tatsächlich in der Zeit bei Southwest Tickets gekauft, nur ganz ehrlich, fühlte ich mich damals nicht abgszockt und würde mich wegen paar Cents auch nicht melden.
Gibt vielleicht ein bißchen was. Alles, was Du dadurch aufgibst, dass Du Dich der class action anschließst, ist die Chance, die Beklagte auf individueller Ebene zu belangen.

Vielmehr stellt sich mir die Frage: warum kontaktieren die mich, und wie sind die an meine Email gelangt?
Du brauchst Dir keine Sorgen zu machen. Unter bestimmten Voraussetzungen können bzw. müssen alle potentiell betroffenen Kunden über die class action informiert werden.

Das ist nichts Ungewöhnliches und kommt, wenn man in den USA lebt, sehr oft vor, auch per Post. Ich gehe davon aus, dass Du Deine E-Mail-Adresse beim Ticketkauf selbst an Southwest oder eine TA übermittelt hast.
 
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dreamknight

Neues Mitglied
17.10.2014
1
0
Ich habe diese E-Mail auch erhalten. Ich hatte 2011 bei Continental ein Ticket für einen Inlandsflug gebucht. Ich halte solche Sammelklagen durchaus für ein probates Mittel, um Wirtschaftsunternehmen von unerlaubten Preisabsprachen abzuhalten. Vor einigen Jahren hatte ich schon einmal eine ähnliche E-Mail erhalten. Damals ging es um verbotene Preisabsprachen zwischen den beiden größten Anbietern von Hop-On Hop-Off -Bustouren in New York City. Letztendlich haben wir für zwei Tickets 30 $ Entschädigung erhalten.
 

MS.PANAM

Erfahrenes Mitglied
14.09.2010
961
0
SRQ/HAM
Genau das gleiche "Spiel" mit einigen anderen Dingen hier in USA - mal bekomme ich eine Postkarte, ich haette Anspruch auf Erstattung eines Betrages, weil ich Gluehlampen fuer mein Auto gekauft habe, dann fuer mein Jahresticket fuer einen Park. Einmal darauf reagiert, und eine mail hingeschickt -nie auch nur einen Cent gesehen...
 

Rambuster

Guru
09.03.2009
19.548
237
Point Place, Wisconsin
Da verdienen nur die Anwälte.
Als settlements bekommst Du dann maximal einen $50 Voucher, der aber nur auf Full fare J Tarife ex-USA anwendbar ist.
Mehrfach solchen Quatsch in der Vergangenheit miterlebt.
 
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Arsenic

Erfahrenes Mitglied
13.02.2018
639
0
Auch bekommen, werde natuerlich teilnehmen, egal was am Ende dabei rauskommt.
 

_AndyAndy_

Erfahrenes Mitglied
07.07.2010
6.008
633
.de
Domestic Airline Travel Antitrust Litigation

Mich erreichte heute folgende Mail:

Our records show you may have purchased a domestic airline ticket from American, Delta, Southwest, United, Continental Airlines, or US Airways between July 1, 2011 and June 14, 2018. Southwest and American Airlines (the “Settling Defendants”) have agreed to settle nationwide litigation by passengers who claim the four largest U.S. carriers along with Continental Airlines and US Airways conspired to increase fares on domestic flights. The Settling Defendants deny that they did anything wrong, have asserted defenses to the claims, and have settled to avoid the burden and expense of litigation.

Are you included?
The Settlement Classes include persons and entities who purchased air passenger transportation services for flights within the United States and its territories and the District of Columbia from American, Delta, Southwest, United, Continental, or US Airways at any time between July 1, 2011 and December 20, 2017 for the Southwest settlement and between July 1, 2011 and June 14, 2018 for the American settlement.

What do the Settlements provide?
Southwest has agreed to pay $15 million and American has agreed to pay $45 million. The Settling Defendants have agreed to provide certain cooperation in the ongoing litigation against the Non-Settling Defendants.

How can I get a payment?
At this time, it is unknown how much you may receive. A distribution plan will be prepared later or at the conclusion of the litigation. Given the number of Settlement Class Members, it may not be economically practical to distribute money until additional settlements or judgments are achieved. If you want to receive a notice about the claims process or future settlements, you should register at the website below. Class Counsel will pursue the lawsuit against the Non-Settling Defendants, and these Settlements may help pay expenses for Class Counsel to do so. If no additional settlements or judgments are achieved, money may be distributed to a charitable, government, or non-profit organization(s) as ordered by the Court.

What are my rights?
Even if you do nothing you can participate in the Settlements and will also be bound by their terms. If you want to keep your right to sue Southwest and/or American yourself, you must exclude yourself from the Settlements by January 4, 2019. If you stay in the Settlements, you may object to them but only if you do so before January 4, 2019.

The Court will hold a hearing on March 22, 2019 to consider whether to approve the Settlements and a request for attorneys’ fees up to 30% of the Settlement Funds, plus reimbursement of costs and expenses incurred as Class Counsel pursues claims against the other Defendants. You or your own lawyer may appear and speak at the hearing at your own expense.

For more information, visit www.DomesticAirClass.com or call 1-866-459-3634.

Ein Fake scheint es nicht zu sein:
https://domesticairclass.com/FAQ
https://clark.com/travel/airline-class-action-settlement-american-delta-united-southwest/

Ich kann das alles mangels Kenntnis des US-Rechts und des Impressums nicht einordnen. Ist das seriös, lohnt sich überhaupt der Aufwand, wenn man sich registriert, oder ist es bloß eine Anwaltsaktion?
 

_AndyAndy_

Erfahrenes Mitglied
07.07.2010
6.008
633
.de
Nach einigen Überlegungen komme ich zum Schluss, dass es eine Anwaltsaktion zur Mandanten-Acquise ist. So ähnlich wie Abmahnanwälte proaktiv nach Urheberechtsverletzungen suchen, um so mögliche Mandanten zu identifizieren.
 

marioconi

Erfahrenes Mitglied
10.01.2011
1.345
86
Mail ist bei mir gestern auch angekommen. Hatte im Zeitraum mehrere Flüge mit US.

Werde auch erst mal nicht reagieren.