US Dividend Miles: Upgrade mit US Miles?

ANZEIGE

manolofisi

Erfahrenes Mitglied
02.01.2010
813
9
ANZEIGE
Hallo!

Hab grad die Tabelle gesehen auf US Airways um gebuchte Tickets upzugraden gegen Einsatz von Meilen! Europa - Asien 60.000 Meilen pro Strecke von Business auf First!
Das lohnt sich ja nicht wirklich! Aber wie schauts da mit Verfügbarkeit aus? Angenommen ich buche FRA-BKK mit LH in Business (Z-Klasse), kann ich dann mit Meilen ein Upgrade auf F machen? Primär ist die O-Klasse ja nicht verfügbar!

Weiß jemand, ob es eine bessere Verfügbarkeit gibt wenn man ein Ticket in Z bucht? Oder unterscheidet sich das gar nicht gegenüber regulären Awardbuchungen in F?....
 

Fuxxx

Aktives Mitglied
09.09.2010
229
0
Ob sich das lohnt muss jeder selbst wissen... je nach Aufwand zur Generierung der Meilen haben die ja einen bestimmten Preis oder Wert. Ich habe kürzlich mit US Meilen von C nach F upgegradet und fand, dass es sich gelohnt hat - hängt u.a. von der Dauer des Fluges ab und ob neue/alte F etc.

Bei deinem Post kommen mir zwei Gedanken:
- Upgrade aus Z geht m.W. nicht, das steht aber in der US-Meilentabelle genau drin.
- und dann gibt es noch die Frage, was aus Awards auf LH in F ganz grundsätzlich wird, siehe http://www.vielfliegertreff.de/sons...ne-first-class-awards-mehr-bei-lufthansa.html
(wie bringe ich das als Text statt Link rein? Keine Ahnung, sorry).

Gruss
Fuxxx

PS: sehe gerade, dass der Link beim Posten automatisch umgewandelt wird.:eek:
 
  • Like
Reaktionen: manolofisi

manolofisi

Erfahrenes Mitglied
02.01.2010
813
9
Danke - dann muss ich nochmals genau bei US schauen! Dachte die Z-Klasse geht, da man bei Lh auch upgraden kann mit eVoucher.

Und mich würde eben interessieren ob es für Upgrades eine bessere Verfügbarkeit gibt als für primäre F-Awards?
 

manolofisi

Erfahrenes Mitglied
02.01.2010
813
9
Hast Recht! Geht nur C und D-Klasse, sowie B und Y!

Terms & Conditions


Upgrade seats are dependent on each carrier's upgrade availability and may not be available on all flights. Request can be made after you have purchased your ticket. Upgrades may be requested as early as 337 days before departure until 24 hours prior to departure. Upgrades can be requested online at usairways.com only. Upgrades are valid only on participating Star Alliance carriers. Codeshare flights not eligible. Star Alliance upgrades can be requested when flying in B, C, D, or Y classes. Not valid when traveling on industry or agency discount, free tickets, reward tickets, or tickets purchased through Priceline and Hotwire where the airline is not disclosed until after payment. Some carriers may impose blackout periods where upgrades are not permitted. Miles required to upgrade is per person, per segment and calculated on the day of request and is subject to change. No more than four passengers per reservation. Request can only be made for two segments at one time. A Dividend Miles account number or username and password, Name of each traveler, Airline, Flight number, Booked revenue class, Flight date, and Departure and arrival airports are required to process your upgrade. Miles are deducted from the Dividend Miles account automatically when the upgrade is confirmed, if a seat is available. Upgrades are available Economy-to-First (on select two-cabin aircraft), Economy-to-Business (on select two- or three-cabin aircraft), or Business-to-First (on three-cabin aircraft) and double upgrades from Economy-to-First are not permitted on three-cabin aircraft. Standby and Wait-listing not permitted. Mileage accrual is based on the original ticketed class of service. Upgrades are subject to operating carrier rules and policies. Requests for seat assignments, special meals, and amenities must be made with the operating carrier. Contact the operating carrier to make changes or cancel the upgrade. Cancellation of a segment will cancel the upgrade. Miles will be automatically redeposited within 48 hours of the cancellation. The member is responsible for any additional taxes incurred as a result of using the upgrade. Upgrades on Air New Zealand flights can only be processed within 28 days of travel.

Valid for travel on Star Alliance upgrade award participating carriers: Air Canada, Air China, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Brussels Airlines, Continental Airlines, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Singapore Airlines, SWISS, TAM Linhas Aereas, TAM Mercosur, TAP Portugal, THAI, Turkish Airlines & United Airlines.