British Midland International - Strategie

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Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
1.493
2
YYC | FKB
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BMI's internationale Aufstellung durch Parent Lufthansa ex LHR. Focus auf internationale Strecken, domestic down.

'Since Lufthansa’s acquisition of bmi British Midland (or British Midland International as it is now branded) in 2009, it has been trying to work out what to do with the airline, especially at London Heathrow, where it is the second biggest holder of landing and take-off slots after British Airways. The start of the summer 2011 season sees bmi launching five new routes from Heathrow. There are two new routes to Morocco (Casablanca and Marrakech), two new routes to Norway (Bergen and Stavanger) and a new route to Basle in Switzerland, which replaces fellow Star Alliance member Swiss’ Basel to London City service.

However, one of the airline’s longest-standing routes to Glasgow terminated at the end of last month. As a result, bmi now operates just four domestic routes from Heathrow (Aberdeen, Belfast City, Edinburgh and Manchester), down from nine back in the summer of 2007. Apart from Glasgow, other domestic connections to have been terminated are Durham Tees Valley, Inverness, Jersey and Leeds/Bradford.

Zum aufschlussreichen Artikel hier weiterlesen ...

bmi’s network at Heathrow evolving under Lufthansa’s guidance; 75% of ASKs now outside of Western Europe | anna.aero

Keep on traveling!:)
 

NCC1701DATA

WM-Tippgott 2010
07.03.2009
6.183
5
Duisburg
Die Frage ist aber doch, ob man es nach der Übersetzung besser versteht.... wohl eher nicht.

Wenn man den Blödsinn ins Deutsche übersetzte, wäre noch viel schneller Jedermann klar, dass es hinter dem Geschwafel keinerlei nachhaltige "Strategie" gibt.
Das ist ja auch der Grund, warum die Generation Laptop-Kontroller so gerne in nicht nachvollziehbaren Anglizismen spricht: Die Hoffnung nicht auf der Stelle als Dummschwätzer enttarnt zu werden.