Lufthansa und Swiss Design

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Anonym11146

Guest
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Wollte mal fragen ob jemand die Agentur(en) oder einzelne Designer kennt die für die "neuen" Gestaltungen der Lufthansa verantwortlich sind.
Damit meine ich die aktuellen Lounges in MUC und FRA zum Beispiel, das FCT, NEK, die neue F im A380. Auch bei Swiss würde mich das interessieren.

Mir ist die Historie der Corporate Identity (Otl Aicher) usw. durchaus bekannt, aber bis auf Hollin+Radoske hab ich bisher kein Designer/Architekt ausfindig machen.

Übrigens finde ich persönlich das LH und LX in den letzten Jahren guten Geschmack bewiesen hat. Besonders die Farbgestaltung und der Trend zum minimalistischemn Design empfinde ich als sehr angenehm.
 

SuperConnie

Erfahrenes Mitglied
18.10.2011
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Mir gefällt die NEK (vom Anblick her, nicht vom Sitzkomfort ;-) auch. Dass Tyler Brûlé für die bisherige Swiss-Identity verantwortlich zeichnet, weißt Du wahrscheinlich, es gibt aber eine neue (Artikel auf nzz.ch aus dem August). Zur LH ist kaum etwas zu finden, das hier fand ich über altavista - datiert aber schon aus den 90ern:

Lufthansa Corporate Identity and Airport Facilities

Michael McDonough | Projects - Lufthansa Corporate Identity and Airport Facilities

Ansonsten, wg. Otl Aicher, ist dies vielleicht von Interesse: Lufthansa and Graphic Design, Visual History of an Airline, Lars Müller Publishers, ISBN 978-3-03778-267-5, German/English

Lufthansa and Graphic Design | Swiss Legacy

Edit: das da habe ich doch glatt übersehen bei den Ergebnissen: Up in the Air: Lufthansa A380 Flagship, by Priestmangoode:

The means to provide its passengers with a more open-looking and homey-styled cabin, as well as a product that more closely resembled the architecture of the brand’s new Class Lounge at Frankfurt Airport, was found in a versatile design by Priestmangoode that created the perfect balance of openness and privacy.

“Our aim was to create a single design language allowing a seamless transition between airport lounge and aircraft,” says Luke Hawes, director at Priestmangoode. “At the time this type of approach was unique for premium aircraft seats, but it has resulted in a design that will stand the test of time.”

Priestmangoode is not by any means new to the Lufthansa brand—the firm has collaborated with the airline for 10 years, helping to develop the brand over that time—and knew that history and a sense of timelessness was important. “

http://www.contractdesign.com/contract/design/features/Up-in-the-Air-Lufth-4028.shtml
 
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SuperConnie

Erfahrenes Mitglied
18.10.2011
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Habe mich mal auf der Webseite von Priestmangoode umgeschaut - sie beantwortet weitere Fragen: Die Swiss First Class ist auch von denen, ebenso wie die verhasste NEK: :(

180 LUFTHANSA CABINS IN A YEAR
Our latest designs for Lufthansa are being implemented on the airline’s entire European fleet. The retro-fit, which started in December 2010, has already reached the 100th aircraft, with another 80 planned before the end of the year. The brief for this project was to address the important issue of increasing number of seats whilst improving passenger comfort. The new branding throughout the cabin has enabled us to provide a consistent design language across the airline’s products and services.