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DiPocket - Mehrwährungs-Wallet, virtuelle und physische Mastercards

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Sven15

Reguläres Mitglied
04.12.2022
61
5
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bis 1000€ ohne Gebühren, darüber 2,50PLN (0,60€)
Gibt es Limits für Kartenzahlungen mit der DiPocket Karte, wenn Guthaben auf dem Kto vorhanden ist?
 

dee

Erfahrenes Mitglied
25.08.2014
779
128
Ist was dran, dass man DiPocket nicht mehr beantragen kann?
Was ist bei Kartenablauf?
Die bieten jetzt nur noch die Dienstleistungen für Firmenkunden an. Bestehende Karten können weiter genutzt werden.
Im Playstore gibt es noch Kommentare und Rückantworten von DiPocket aus 2024 zur Ersteinrichtung der App.
Auf der Webseite wird die Karte weiterhin beworben.
 
Zuletzt bearbeitet:

Amic

Erfahrenes Mitglied
05.04.2016
7.137
737
Bei DiPocket gab‘s doch, wenn ich mich richtig erinnere, ein paar „Co-Brands“ (mit eigener App).
Akzeptieren die auch keine Neukunden mehr?
 

dee

Erfahrenes Mitglied
25.08.2014
779
128
Kam per eMail

Dear customer,

We have detected a level of activity on your account that is normally associated with business usage – something that is not allowed within DiPocket App. If we do not hear from you, with evidence to the contrary, your account will be automatically closed on January 31, 2024. You will of course still be able to withdraw any residual funds free of charge for the ensuing 5 years.

In order to proceed, please respond to the following questions:
  1. What is the exact purpose of usage of the DiPocket application?
  2. Do you conduct any business activities using DiPocket services?
  3. Please explain the purpose of the incoming payments to your account in detail.
We will be waiting for your reply until January 31, 2024.

Best regards,

DiPocket Compliance team
In Angesicht dessen, dass ich in den letzten 12 Monaten kaum mehr als 100 € im Monat umsetze, immer nur lokale Einkäufe am POS habe ich eher den Eindruck, dass DiPocket die Kunden loswerden will. Auch die 7-tägige Frist ist sehr kurz.
Habe die Fragen beantwortet.

---
Nachtrag. Am Folgetag kam die Antwort

Dear Customer,

Thank you for taking the time to respond to our communication. We value your partnership and look forward to continuing to serve you with excellence.

Kind regards,
DiPocket Compliance team
 
Zuletzt bearbeitet:

HeinMück

Erfahrenes Mitglied
03.10.2016
2.023
193
Hier ist bald Schluss.

Kam gerade per E-Mail rein:

Dear Customer

We are writing to inform you about an important change regarding our services.

After careful consideration and strategic evaluation, we have made the decision to fully switch our focus to our business-to-business (B2B) clients and, as a result, we regret to inform you that we will be closing DiPocket App for individual customers, which means that your Agreement with us will also come to an end after a period of 60 days.

We want to ensure that you have all the necessary information and assistance to manage your account effectively. If you have any outstanding balances remaining, we kindly encourage you to spend your funds before the termination date. You may do so by making card purchases (including cash withdrawals) or by transferring the funds to another account through DiPocket application.

In the event that you encounter any difficulties in withdrawing your funds independently, please do not hesitate to reach out to us at contact@dipocket.org, or simply reply to this email. Our dedicated team will be more than happy to assist you in facilitating the withdrawal process.

Please rest assured that even after the termination of the DiPocket App, you can always reach out to us in the future to redeem any remaining balance you may have left, and we will gladly assist you.

Thank you for your understanding and cooperation during this transition period. If you have any questions or concerns, please do not hesitate to contact our Customer Service Team, who are here to assist you every step of the way.

Kind regards,

DiPocket Customer Service Team
 

Sven15

Reguläres Mitglied
04.12.2022
61
5
Hab das auch erhalten. Gibt immer weniger gute Alternativen für DiPocket.......
Beitrag automatisch zusammengeführt:

Ich finds schade. An polnische Karten kommt man ja eher schwer ran. Mal schauen ob meine andere polnische Karte DiPocket ersetzen kann.
Welche polnische Karte nutzt du noch?
 

superfiffi

Erfahrenes Mitglied
28.05.2017
1.490
828
Ja schade,habe dipocket zwar nur bei (seltenen) Aufenthalten in Polen benutzt, dafür war sie allerdings wirklich gut zu gebrauchen.
 

superfiffi

Erfahrenes Mitglied
28.05.2017
1.490
828
@tmmd

Habe ich mir gerade mal angeschaut und sieht wirklich ganz gut aus.
Conotoxia redet allerdings von Mehrwährungskarte und ähnelt damit auf den ersten Blick (auf den zweiten auch) wohl eher Revolut als DiPocket oder hab' ich da was übersehen?
Wo siehst du den großen Vorteil?
Stell' das Konto doch bitte kurz vor.
Danke.
Vielleicht der Übersicht wegen gleich in einem neuen Conotoxia Thread ?
 

HeinMück

Erfahrenes Mitglied
03.10.2016
2.023
193
Die wollten mich nicht haben. Einen Tag nach der erfolgreichen Registrierung konnte ich mich nicht mehr einloggen:

Dear Customer,

Thank you for contacting Conotoxia.com.

I kindly inform you that the profile was blocked as a result of a risk analysis. It cannot be unblocked. You have the right to delete the profile.
In order to delete your account, please send an email to xxxxxxxxxxx

Villleicht lag es an der "@addy.io"-Adresse, die ich für die Registrierung genutzt habe.