Star Alliance Weihnachts-Business Class Special weltweit ex Deutschland z.B. USA ab 1282 €

ANZEIGE
N

nevadaman

Guest
ANZEIGE
Hat sich der Weihnachtsmann vom Osterhasen abgeguckt ;)

Müsste man nur noch Zeit zu den genannten Daten haben...

Zeit ist kein Problem hab aber schon einen F-Award gebucht


Gruß Markus
 

rcs

Gründungsmitglied
Teammitglied
06.03.2009
27.526
4.503
München
Hier sind die noch angefragten Details:

- OS macht nach AMM, CAI und TLV auch mit, Buchungsklasse J
- Kombinationen sind auf 1/2-RT-Basis auch mit anderen Buchungsklassen gestattet
- Ticketing muss bis spätestens 26.09.2010 erfolgen, wer offline bucht hat bis zu 72h Bedenkzeit - so lange kann die Reservierung "on hold" gesetzt werden
- Der von anderen Reisebüros schlampig genannte Maximalaufenthalt von 3 Monaten ist so praktisch nicht richtig, die Reise muss bis 31.01.2011 beendet sein.
 

djohannw

Erfahrenes Mitglied
11.10.2009
1.882
293
Kann es sein, dass der Minimum-Stay fünf Nächte beträgt und die Sunday-Rule nicht eingestellt ist (zumindest für NYC und SFO)? Expertflyer kennt die Tarife leider nicht (oder ich bin zu doof, diese zu finden).

Viele Grüße - Dirk
 
Zuletzt bearbeitet:

dreschen

Gründungsmitglied und Senior Chefredakteur VFT
Teammitglied
07.03.2009
5.821
927
45
Ruhrgebiet
Kann es sein, dass der Minimum-Stay fünf Nächte beträgt und die Sunday-Rule nicht eingestellt ist (zumindest für NYC und SFO)? Expertflyer kennt die Tarife leider nicht (oder ich bin zu doof, diese zu finden).

Viele Grüße - Dirk

5 Tage Minimum, mir ist auch kein Ziel bekannt, wo die Sunday Rule geht.

[KVS Availability Tool 5.7.6/Diamond - Sabre: DUS-SFO/LH/ZNNZHOT/1233 EUR]

[RULE APPLICATION AND OTHER CONDITIONS]
NOTE - THE FOLLOWING TEXT IS INFORMATIONAL AND NOT
VALIDATED FOR AUTOPRICING.
LH SUMMER BUSINESS CLASS PROMOTIONAL FARES
APPLICATION
AREA
THESE FARES APPLY
FROM EUROPE
TO NORTH AMERICA.
CLASS OF SERVICE
THESE FARES APPLY FOR BUSINESS CLASS SERVICE.
TYPES OF TRANSPORTATION
FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE
ROUND-TRIP/OPEN-JAW JOURNEYS.
FARES ONLY APPLY IF PURCHASED BEFORE DEPARTURE.
FARES MAY NOT BE USED FOR ENROUTE UPGRADING.
FARES DO NOT APPLY RETROACTIVELY.
CAPACITY LIMITATIONS
THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS
CARRIED ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY
THIS RULE AND SUCH FARES WILL NOT NECESSARILY BE
AVAILABLE ON ALL FLIGHTS. THE NUMBER OF SEATS,
WHICH THE CARRIER SHALL MAKE AVAILABLE ON A GIVEN
FLIGHT, WILL BE DETERMINED BY THE CARRIER$S BEST
JUDGEMENT.
OTHER CONDITIONS
PASSENGER EXPENSES NOT PERMITTED.

[ELIGIBILITY]
NO ELIGIBILITY REQUIREMENTS APPLY.

[DAY/TIME]
NO DAY/TIME TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.

[SEASONALITY]
PERMITTED 20DEC10 THROUGH 07JAN11. SEASON IS BASED ON
DATE OF ORIGIN.

[FLIGHT APPLICATION]
THE FARE COMPONENT MUST INCLUDE TRAVEL VIA EACH
TRANSATLANTIC SECTOR ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY LH FLIGHT OPERATED BY UA
ANY LH FLIGHT OPERATED BY LH
ANY LH FLIGHT OPERATED BY AC
ANY LH FLIGHT OPERATED BY CO.

[ADVANCE RESERVATIONS/TICKETING]
CONFIRMED RESERVATIONS FOR ALL SECTORS ARE REQUIRED AT
LEAST 45 DAYS BEFORE DEPARTURE.
TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 72 HOURS AFTER
RESERVATIONS ARE MADE OR AT LEAST 45 DAYS BEFORE
DEPARTURE WHICHEVER IS EARLIER.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
DUE TO AUTOMATED TICKETING DEADLINE CONTROL
DIFFERENCE COULD EXIST BETWEEN THE FARE RULE
LAST TICKETING DATE AND THE SYSTEM GENERATED
TICKETING DEADLINE MESSAGE.
THE MORE RESTRICTIVE TICKETING DEADLINE APPLIES.

[MINIMUM STAY]
TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO EARLIER
THAN 5 DAYS AFTER DEPARTURE OF THE OUTBOUND
TRANSATLANTIC SECTOR.

[MAXIMUM STAY]
TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO LATER THAN
3 MONTHS AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
IF DESIRED RETURN FLIGHT CANNOT BE BOOKED AS DATE
IS OUTSIDE SYSTEM BOOKING RANGE OF 360 DAYS
IN ADVANCE AN ALTERNATIVE FLIGHT MUST BE BOOKED
FOR TICKET ISSUANCE.ANY LATER REBOOKING TO DESIRED
DATE -WITHIN MAXIMUM VALIDITY- IS ONLY POSSIBLE IF
PERMITTED BY FARE NOTE AND REQUIRES REBOOKING FEE
IF APPLICABLE.

[STOPOVERS]
STOPOVERS NOT PERMITTED ON THE FARE COMPONENT.

[TRANSFERS]
UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION.
FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND EMBEDDED
SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE COMPONENT.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
UNLESS RESTRICTED BY ROUTING ATTACHED TO FARE
RECORD.

[COMBINATIONS]

ADD-ONS PERMITTED.
END-ON-END
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH FARES WITHIN
AREA 1. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE FOR CARRIER UA/CO/AC.
END-ON-END
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH FARES WITHIN
EUROPE. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY -AIRTRN/-RAILFLY TYPE
FARES FOR CARRIER LH IN ANY RULE IN TARIFF
IPREURD - WITHIN EUROPE-DOMESTIC.
OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN
MILEAGE OF THE LONGEST FLOWN FARE COMPONENT.
-TO FORM ROUND TRIPS
-TO FORM CIRCLE TRIPS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER LH/UA/
CO/AC IN ANY RULE IN TARIFF
IPRA - BETWEEN USA/CA-AREA 2/3 AND GUAM-AREA 2
IPRAI - BETWEEN THE USA/CANADA-AREA 2/3 VIA ATL
IPRSAA2 - BETWEEN THE WESTERN HEMISPHERE-AREA 2
VIA ATL
IPRSAA3 - SOUTH ATLANTIC/CENTRAL/SOUTH AMERICA/
MEXICO/CARIBBEAN/GREENLAND/ST PIERRE ET MIQUELON -
AREA 3.
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER OS/LX
IN ANY RULE IN TARIFF
IPRA - BETWEEN USA/CA-AREA 2/3 AND GUAM-AREA 2
IPRAI - BETWEEN THE USA/CANADA-AREA 2/3 VIA ATL
IPRSAA2 - BETWEEN THE WESTERN HEMISPHERE-AREA 2
VIA ATL
IPRSAA3 - SOUTH ATLANTIC/CENTRAL/SOUTH AMERICA/
MEXICO/CARIBBEAN/GREENLAND/ST PIERRE ET MIQUELON -
AREA 3.

[BLACKOUT DATES]
NO BLACKOUT DATES APPLY.

[SURCHARGES]
ORIGINATING UNITED STATES -
THE PROVISIONS BELOW APPLY ONLY AS FOLLOWS -
WHEN TICKETS ARE SOLD IN IRAN.
AND - IF INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2.
THERE IS NO FUEL SURCHARGE PER DIRECTION.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SALE OF THIS FARE IS PERMITTED WORLDWIDE.
THIS SURCHARGE IS ONLY APPLICABLE WHEN TICKETS ARE
SOLD IN ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN.
ORIGINATING UNITED STATES -
THE PROVISIONS BELOW APPLY ONLY AS FOLLOWS -
WHEN TICKETS ARE SOLD IN IRAN.
FUEL SURCHARGE OF USD 160.00 PER DIRECTION WILL BE
ADDED TO THE APPLICABLE FARE.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SALE OF THIS FARE IS PERMITTED WORLDWIDE.
THIS SURCHARGE IS ONLY APPLICABLE WHEN TICKETS ARE
SOLD IN ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN.
ORIGINATING GERMANY -
THE PROVISIONS BELOW APPLY ONLY AS FOLLOWS -
WHEN TICKETS ARE SOLD IN IRAN.
AND - IF INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2.
THERE IS NO FUEL SURCHARGE PER DIRECTION.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SALE OF THIS FARE IS PERMITTED WORLDWIDE.
THIS SURCHARGE IS ONLY APPLICABLE WHEN TICKETS ARE
SOLD IN ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN.
ORIGINATING GERMANY -
THE PROVISIONS BELOW APPLY ONLY AS FOLLOWS -
WHEN TICKETS ARE SOLD IN IRAN.
FUEL SURCHARGE OF EUR 90.00 PER DIRECTION WILL BE
ADDED TO THE APPLICABLE FARE.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SALE OF THIS FARE IS PERMITTED WORLDWIDE.
THIS SURCHARGE IS ONLY APPLICABLE WHEN TICKETS ARE
SOLD IN ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN.

[ACCOMPANIED TRAVEL]
ACCOMPANIED TRAVEL NOT REQUIRED.

[TRAVEL RESTRICTIONS]
VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/AFTER 20DEC10 AND ON/
BEFORE 07JAN11. ALL TRAVEL MUST BE COMPLETED BY
MIDNIGHT ON 31JAN11.

[SALES RESTRICTIONS]
FOOTNOTE RULE
TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 26SEP10.

GENERAL RULE - APPLY UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
EXTENSION OF TICKET VALIDITY IS NOT PERMITTED.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SALES RESTRICTIONS/ SEQUENTIAL USE OF FLIGHT
COUPONS
OTHER CONDITIONS
SEQUENTIAL USE OF FLIGHT COUPONS - THIS FARE IS
ONLY VALID IF THE FLIGHTS ARE TAKEN IN THE BOOKED
SEQUENCE. OTHERWISE THE FARE WILL BE RECALCULATED
BASED ON THE ACTUAL FLIGHT ROUTING.
RESPECTIVE REISSUE MUST BE DONE AS DESCRIBED IN
GGAIRLHPT5INFO - OUT OF SEQUENCE REISSUE /1A USER/
GC.LH - GP.68 /1G USER/
G/AIR/LH0 - CAT TICKETING /1P USER/
ESERVICE.SABRE.COM - CAT TICKETING /1S USER/
S.LHB/TICKETING /1V USER/

[PENALTIES]
CANCELLATIONS

ANY TIME
TICKET IS NON-REFUNDABLE.
WAIVED FOR DEATH OF PASSENGER OR FAMILY MEMBER.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
THE FOLLOWING RULES APPLY PER PRICING UNIT.
--------
WAIVERS MUST BE EVIDENCED BY DEATH CERTIFICATE.
--------
FULL REFUND PERMITTED BEFORE DEPARTURE IN CASE OF
REJECTION OF VISA.
EMBASSY STATEMENT REQUIRED.
--------
REFUND OF UNUSED FEES AND TAXES PERMITTED.
UNLESS APPLICABLE OW/RT FARE PLUS TAXES FOR ACTUAL
TRAVEL IS HIGHER THAN WHOLE ORIGINAL TICKET. IN
THIS CASE NO TAX OR FEE REFUND WILL BE PERMITTED.
YQ OR YR FUEL AND SECURITY SURCHARGE WILL NOT BE
REFUNDED.FOR NON REFUNDABLE TICKETS THE YQ/YR
SURCHARGE WILL NOT BE REFUNDED.

CHANGES

ANY TIME
CHANGES NOT PERMITTED.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
THE FOLLOWING RULES APPLY PER FARE COMPONENT
/DIRECTION.
--------
NO-SHOW WILL RESULT IN ELIGIBILITY OF REFUND ONLY
AND IF APPLICABLE - REFER TO REFUND.

[HIP/MILEAGE EXCEPTIONS]
NOTE -
MILEAGE SURCHARGES MAY BE IGNORED IF ROUTING
DOES NOT EXCEED 25M.

[TICKET ENDORSEMENTS]
THE ORIGINAL AND THE REISSUED TICKET MUST BE ANNOTATED
- NONREF/FL/CHG RESTRICTED - AND - CHECK FARE NOTE -
IN THE ENDORSEMENT BOX.

[CHILDREN DISCOUNTS]
CNN/ACCOMPANIED CHILD PSGR 2-11 - CHARGE 75 PERCENT OF
THE FARE.
TICKET DESIGNATOR - CH AND DISCOUNT PERCENT.
MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
COMPARTMENT BY ADULT PSGR 12 OR OLDER.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
FOR CHILDREN TURNING 12 YEARS ENROUTE - ADULT FARE
HAS TO BE USED FOR THE ENTIRE JOURNEY.
OR - INS/INFANT WITH A SEAT PSGR UNDER 2 - CHARGE 75
PERCENT OF THE FARE.
TICKET DESIGNATOR - CH AND DISCOUNT PERCENT.
MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
COMPARTMENT BY ADULT PSGR 12 OR OLDER.
OR - INF/INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2 - CHARGE 10
PERCENT OF THE FARE.
TICKET DESIGNATOR - IN AND DISCOUNT PERCENT.
MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
COMPARTMENT BY ADULT PSGR 12 OR OLDER.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
FOR INFANTS TURNING 2 YEARS ENROUTE - DUE TO
SAFETY REGULATIONS - A BOOKED SEAT WILL BE
REQUIRED FOR THE REMAINING PORTIONS OF THE
JOURNEY. WHEN A SEPARATE SEAT IS REQUIRED ON A
PORTION OF THE JOURNEY - CHILD FARE HAS TO BE
USED FOR THE ENTIRE JOURNEY.
OR - UNN/UNACCOMPANIED CHILD PSGR 5-11. ID REQUIRED -
CHARGE 75 PERCENT OF THE FARE.
TICKET DESIGNATOR - CH AND DISCOUNT PERCENT.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
UNACCOMPANIED CHILD UNDER 5 YEARS OF AGE WILL NOT
BE ACCEPTED FOR CARRIAGE. SERVICE CHARGE FOR
UNACCOMPANIED CHILD APPLIES.
THE SERVICE WILL BE OFFERED ONLY ON LH OPERATING
FLIGHTS.
FOR FURTHER INFO PLEASE CHECK GGAIRLHPT11INFO.

[TOUR CONDUCTOR DISCOUNTS]
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
DISCOUNTS NOT PERMITTED.

[AGENT DISCOUNTS]
NO DISCOUNTS FOR SALE AGENTS.

[ALL OTHER DISCOUNTS]
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
OTHER DISCOUNTS NOT PERMITTED.

[MISCELLANEOUS PROVISIONS]
NO PROVISIONS APPLY.

[FARE BY RULE]
NOT APPLICABLE.

[GROUPS]
NO GROUP PROVISIONS APPLY.

[TOURS]
NO TOUR PROVISIONS APPLY.

[VISIT ANOTHER COUNTRY]
NO VISIT ANOTHER COUNTRY PROVISIONS APPLY.

[DEPOSITS]
NO DEPOSIT PROVISIONS APPLY.

[VOLUNTARY CHANGES]
ENTER RD*31 OR RD‡LINE NUM‡*31 FOR VOLUNTARY CHGS.

[VOLUNTARY REFUNDS]
NO VOLUNTARY REFUNDS DATA FOUND.

[NEGOTIATED FARES]
NOT APPLICABLE.

[INTERNATIONAL CONSTRUCTION]
NOT A CONSTRUCTED FARE
 
  • Like
Reaktionen: djohannw

DrThax

Administrator & Moderator
Teammitglied
10.02.2010
11.709
10
EDLE 07
Hab auch zugeschlagen:
Anfang Januar gehts nach HKG!
Hammerpreis bei Swiss <1.600EUR (y)
 

flysurfer

Gründungsmitglied
Teammitglied
06.03.2009
26.000
36
www.vielfliegertreff.de
Ich habe jetzt mal NUE-FRA-JNB-ZRH-MUC vom 3./4. bis 9./10. Januar eingetragen, hin mit LH im 388, zurück mit LX im 343. Die Tarife sind eine gute Gelegenheit, verfallende eVoucher abzutragen – und man bekommt je nach Ziel um die 30.000 Meilen, auch ein guter Rabatt, und natürlich PPB-Punkte.
 

djohannw

Erfahrenes Mitglied
11.10.2009
1.882
293
Ich überlege derzeit, sowas als Mileage-Run im Januar aufzubauen. Im optimalen Fall komme ich derzeit auf ein Ratio von 3,32ct pro Statusmeile - ex-Europa eigentlich ganz OK. Bestes (mir einfallende) Routing: DUS-ZRH-YYZ-ATL, nightstop <24h, ATL-DEN-SEA-SFO und zurück SFO-SEA-IAD-FRA-QKL (Rückweg ginge mehr, dann wäre aber wie auf dem Hinweg ein Night-Stop erforderlich). Macht insgesamt 48609 Statusmeilen für 1614€.

Hat jemand da evtl. noch jemand Optimierungsideen?

Viele Grüße - Dirk
 

flysurfer

Gründungsmitglied
Teammitglied
06.03.2009
26.000
36
www.vielfliegertreff.de
Hat jemand da evtl. noch jemand Optimierungsideen?

Da kannst von SFO dann mit US weiter nach SJU, dort urlauben, dann nach LAX oder besser gleich nach HNL zur Urlaubsverlängerung, dann zurück nach SJU und dann wieder nach SFO für die Heimreise. Damit dürfte der SEN locker in einem Rutsch erledigt sein, und man verbringt den kalten Januar in der Karibik und auf Hawaii.
 

Frequent_Flyer1

Erfahrenes Mitglied
10.03.2009
738
8
Vbg. (Austria)
Ich habe jetzt mal NUE-FRA-JNB-ZRH-MUC vom 3./4. bis 9./10. Januar eingetragen, hin mit LH im 388, zurück mit LX im 343. [...]
Gute Idee, die Tarifbedingungen erlauben ja LH und LX Fares miteinander zu kombinieren. (y) Habe gerade nochmals für SFO geschaut, ist auch dort in den Fare Rules enthalten.

[KVS Availability Tool 5.7.4/Diamond - Sabre: MUC-SFO/LH/ZNNZHOT/1248 EUR]

[...]

OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN
MILEAGE OF THE LONGEST FLOWN FARE COMPONENT.
-TO FORM ROUND TRIPS
-TO FORM CIRCLE TRIPS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER LH/UA/
CO/AC IN ANY RULE IN TARIFF
IPRA - BETWEEN USA/CA-AREA 2/3 AND GUAM-AREA 2
IPRAI - BETWEEN THE USA/CANADA-AREA 2/3 VIA ATL
IPRSAA2 - BETWEEN THE WESTERN HEMISPHERE-AREA 2
VIA ATL
IPRSAA3 - SOUTH ATLANTIC/CENTRAL/SOUTH AMERICA/
MEXICO/CARIBBEAN/GREENLAND/ST PIERRE ET MIQUELON -
AREA 3.
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER OS/LX
IN ANY RULE IN TARIFF

IPRA - BETWEEN USA/CA-AREA 2/3 AND GUAM-AREA 2
IPRAI - BETWEEN THE USA/CANADA-AREA 2/3 VIA ATL
IPRSAA2 - BETWEEN THE WESTERN HEMISPHERE-AREA 2
VIA ATL
IPRSAA3 - SOUTH ATLANTIC/CENTRAL/SOUTH AMERICA/
MEXICO/CARIBBEAN/GREENLAND/ST PIERRE ET MIQUELON -
AREA 3.

[...]


Da mal die Webseite von LX für einen Rückflug im Januar nur geringe Verfügbarkeit ausgibt (komisch, obwohl Z-Klasse verfügbar), könnte ich dann auch den LH Flieger SFO-MUC nehmen.
 

rcs

Gründungsmitglied
Teammitglied
06.03.2009
27.526
4.503
München
Ich überlege derzeit, sowas als Mileage-Run im Januar aufzubauen. Im optimalen Fall komme ich derzeit auf ein Ratio von 3,32ct pro Statusmeile - ex-Europa eigentlich ganz OK. Bestes (mir einfallende) Routing: DUS-ZRH-YYZ-ATL, nightstop <24h, ATL-DEN-SEA-SFO und zurück SFO-SEA-IAD-FRA-QKL (Rückweg ginge mehr, dann wäre aber wie auf dem Hinweg ein Night-Stop erforderlich). Macht insgesamt 48609 Statusmeilen für 1614€.

Hat jemand da evtl. noch jemand Optimierungsideen?

Ich komme für das Routing auf gerade mal 43414 Statusmeilen inkl. Executive Bonus.
 

flysurfer

Gründungsmitglied
Teammitglied
06.03.2009
26.000
36
www.vielfliegertreff.de
Da mal die Webseite von LX für einen Rückflug im Januar nur geringe Verfügbarkeit ausgibt (komisch, obwohl Z-Klasse verfügbar), könnte ich dann auch den LH Flieger SFO-MUC nehmen.

Bei LX stößt man auf das bekannte Problem mit den Married Segments, da muss man mit der Warteliste operieren und sich einen smarten Zubringerflug raussuchen. LX hat während der deutschen Weihnachtsferien anscheinend eine etwas bessere Verfügbarkeit ex/nach ZRH zu den einzelnen Zielflughäfen als LH ex MUC/FRA/DUS.
 

rcs

Gründungsmitglied
Teammitglied
06.03.2009
27.526
4.503
München
Bei LX stößt man auf das bekannte Problem mit den Married Segments, da muss man mit der Warteliste operieren und sich einen smarten Zubringerflug raussuchen. LX hat während der deutschen Weihnachtsferien anscheinend eine etwas bessere Verfügbarkeit ex/nach ZRH zu den einzelnen Zielflughäfen als LH ex MUC/FRA/DUS.

Wobei offline die Verfügbarkeiten und Kombinationsmöglichkeiten besser sind als online...
 

Wombert

Erfahrenes Mitglied
20.03.2010
3.770
7
MUC
Extrem verlockende Preise. Wer empfiehlt mir jetzt eine schöne Destination? :)
 

denkigroove

Erfahrenes Mitglied
01.02.2010
6.619
4.647
SNA
Für einen Kurztrip nach SFO o.ä. mit dem (meilenoptimierten) Routing von djohannw wäre ich auch zu haben...