BT: Air Baltic

ANZEIGE

wolfhagen71

Erfahrenes Mitglied
10.02.2015
1.571
1.130
Komisch: Hier steht drin, dass die zwei nächsten Zinszahlungen für August und November ausgesetzt werden.
Ich habe aber gestern Zinsen bekommen.
Oder sind nur die Großgläubiger betroffen?

volandoVIE

Erfahrenes Mitglied
31.01.2012
959
234
VIE
Komisch: Hier steht drin, dass die zwei nächsten Zinszahlungen für August und November ausgesetzt werden.
Ich habe aber gestern Zinsen bekommen.
Oder sind nur die Großgläubiger betroffen?
kann so sein, dass nur Großgläubiger betroffen sind oder nur die, die an der Versammlung teilgenommen hatten. An der Versammlung nahmen 25% der Gläubiger teil, 75% davon stimmten den Maßnahmen zu.

ob so ein Durchboxen von Entscheidungen regelkonform ist, bin ich mir nicht sicher (75% von 25% der Gläubiger)

Zuletzt bearbeitet:

red_travels

Reisender
16.09.2016
31.088
23.316
www.red-travels.com
kann so sein, dass nur Großgläubiger betroffen sind oder nur die, die an der Versammlung teilgenommen hatten. An der Versammlung nahmen 25% der Gläubiger teil, 75% davon stimmten den Maßnahmen zu.

ob so ein Durchboxen von Entscheidungen regelkonform ist, bin ich mir nicht sicher (75% von 25% der Gläubiger)

wenn die 25% die Mehrheit des Kapitals stellen, rein nach Pareto? Ist bekannt wie viele Kleinstanleger es sind?

volandoVIE

Erfahrenes Mitglied
31.01.2012
959
234
VIE
aviationweek sagt dazu:

"The vote cleared the required hurdles: bondholders representing more than 25% of the outstanding principal amount were represented at the meeting, and more than 75% of those who voted backed the measures.!

red_travels

Reisender
16.09.2016
31.088
23.316
www.red-travels.com

• Like
Reaktionen: juliuscaesar

red_travels

Reisender
16.09.2016
31.088
23.316
www.red-travels.com

juliuscaesar

Megaposter
12.06.2014
26.344
24.484
FRA

E Francesco

Erfahrenes Mitglied
19.10.2021
3.659
7.087
Planung für den SFP27.
Destinations from Riga with Increased Frequencies

For the summer 2027 season, airBaltic plans to increase frequencies to selected destinations, providing customers with more choice, flexibility, and convenient travel options. Frequencies will be increased from Riga to London Gatwick (up to 14 times per week), Paris (12 times per week), Vienna (12 times per week), Barcelona (7 times per week), Rome (7 times per week), Hamburg (7 times per week), Dusseldorf (7 times per week), Milan (6 times per week), Athens (4 times per week), Nice (4 times per week), Alicante (3 times per week), and Split (3 times per week).
Direct Destinations from each Baltic Capital for the Summer Season

From Riga to Alicante, Amsterdam, Athens, Barcelona, Belgrade, Berlin, Billund, Bucharest, Brussels, Budapest, Burgas, Catania, Chisinau, Copenhagen, Corfu, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Helsinki, Heraklion, Istanbul, Lisbon, Ljubljana, London Gatwick, Madeira (only during April), Madrid, Malaga, Milan, Munich, Naples, Nice, Oslo, Oulu, Palanga, Palma de Mallorca, Paris, Pisa, Porto, Prague, Reykjavik, Rhodes, Rome, Sharm el-Sheikh (only during April), Sofia, Split, Stockholm, Tallinn, Tampere, Tel Aviv, Tbilisi, Thessaloniki, Tirana, Tivat, Turku, Vienna, Vilnius, and Zurich.

From Tallinn to Amsterdam, Barcelona, Berlin, Brussels, Heraklion, London Gatwick, Malaga, Munich, Nice, Paris, Riga, Vienna, and Vilnius.

From Vilnius to Amsterdam, Dusseldorf, Hamburg, Lisbon, Munich, Paris, Riga, and Tallinn.
https://company.airbaltic.com/en/ne...e-with-continued-focus-on-baltic-connectivity

juliuscaesar

Megaposter
12.06.2014
26.344
24.484
FRA

E Francesco

Erfahrenes Mitglied
19.10.2021
3.659
7.087
The Latvian airline airBaltic is announcing that it has agreed terms with certain existing bondholders and third-party finance providers for up to EUR 257 million of interim financing. The financing is intended to strengthen the company’s liquidity and provide the financial resources needed to implement its new business plan.

The proposed financing remains subject to the required approvals from airBaltic’sbondholders and shareholders. The bondholder meeting to consider the proposal has been convened for 11 September 2026.
Subject to these approvals and other applicable conditions, EUR 180 million is expected to become available shortly following bondholder approval. A further EUR 77 million would become available once additional conditions have been met.
https://company.airbaltic.com/en/ne...or-up-to-euro257-million-of-interim-financing

• Like
Reaktionen: juliuscaesar

juliuscaesar

Megaposter
12.06.2014
26.344
24.484
FRA
„Konkret werde die Zwischenfinanzierung über die Ausgabe neuer Kurzfristanleihen erfolgen. Die Papiere werden bereits am 26. Februar 2027 fällig“