GIB new terminal to open S11

ANZEIGE

Autumla

Erfahrenes Mitglied
30.07.2013
1.913
133
GRZ
Na hoffentlich wird's irgendwann mal was mit *A Verbindungen. Speziell mit dem Winterflugplan ist es ein Horror hinzukommen, vor allem wenn man selbst nicht gerade von einem Hub aus startet (GRZ). Meine Anreise vor zwei Wochen hat mich mehr als 8 Stunden gekostet und bestand aus drei Flügen und 90 Minuten Taxifahrt inkl Stau an der Grenze....

Meine Kollegin aus Boston schafft es fast in der gleichen Zeit dort hin.

b23

Erfahrenes Mitglied
16.11.2010
931
67
Na ja, die Anbindung nach XRY und AGP sind (wenn es nicht immer *) recht gut...und von dort ist es nun wirklich nur ein Katzensprung nach GIB. Ansonsten gibt es ja auch noch die Option via LHR...;)

Autumla

Erfahrenes Mitglied
30.07.2013
1.913
133
GRZ
Schon klar - nur wie gesagt ist ja nicht nur GIB das Problem sondern auch der Abflug aus GRZ.
Da gibt's leider keine BA. Und mit LH/OS nach London und dann mit BA weiter wird dann auch recht teuer - und sicher nicht schneller.

Bleibt dann noch VIE-AGP. Da kommen noch knapp 2 Stunden Autofahrt für mich dazu bis ich in VIE bin. Und außerdem muss ich da auch mehr Buffer einplanen als in GRZ, wo ich grad mal 45 Minuten vor Abflug am Flughafen sein muss. Also ist der Zeitgewinn auch recht bescheiden.
Alles schon probiert, alles nervig hoch drei :)

Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
1.493
2
YYC | FKB
Neue Flugverbindung ab GIBraltar. Wenn schon nicht nach Europa, dann eben nach Marokko.

Geflogen wird mit einer ATR 72-600 der Royal Air Maroc Express ab dem 17. April 2014. Nach Marrakesch!

Buchungen hier...

Your Flight | Flights to Gibraltar from Marrakesh

Hier die aktuellen Flugzeiten...

Royal Air Maroc Adds Marrakech – Gibraltar Scheduled Charter Service from mid-April 2014 | Airline Route

Und hier der erste Flug...

http://www.chronicle.gi/headlines_details.php?id=33691

Zuletzt bearbeitet:

Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
1.493
2
YYC | FKB
Tanger/Tangier wird wieder ab dem 17. April von Gibraltar aus mit einer ATR72 der Royal Air Maroc zu erreichen sein.

Royal Air Maroc has commenced flights between Marrakech (RAK) and Gibraltar (GIB). The new service, which began on 17 April, operates every Sunday and alternating Thursdays, using the airline’s new 70-seat ATR 72-600s. Royal Air Maroc becomes the only non-UK airline to currently serve Gibraltar. The service is operated as a charter service in association with Your Flight, a Gibraltar-based company. Paul Lopez, Director of Your Flight, said: “We are confident that these new flights to Marrakech will be a success and an added boost for Gibraltar’s tourism product, trade and businesses.”

Royal Air Maroc provides link to Gibraltar

Flugzeiten: Royal Air Maroc Resumes Gibraltar Service in S15 with Tangier Link | Airline Route

Diese Verbindung ist nur ein Abglanz 'guter, alter Zeiten'. In den 60iger Jahren wurde Tanger/Tangier 2xtaeglich von Gibair (codeshare BEA) angeflogen.

GB Airways - Wikipedia, the free encyclopedia

Femminello

Erfahrenes Mitglied
08.05.2012
8.946
5.449

Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
1.493
2
YYC | FKB
Flugkapazitäten nach Gibraltar werden 2016 aufgestockt.
In July, August and September Gibraltar International Airport will offer:

• 17 flights weekly from London Gatwick (up from 11)

• 13 flights weekly from London Heathrow (up from 9)

• 6 flights weekly from Manchester (up from 4)

• 4 flights weekly from Birmingham (up from 3)

• 5 flights weekly from London Luton

• 3 flights weekly from Bristol (larger aircraft to carry 48 extra passengers)

• 2 flights weekly to Casablanca and Tangier (late evening Thursday flight)

• Like
Reaktionen: Femminello

Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
1.493
2
YYC | FKB
Flugverbindung zwischen Gibraltar und Malta?

A petition calling on Norwegian Air to provide a direct flight route from Malaga to Malta, and Gibraltar to Malta has been launched on the petition site change.org.

“Each year, professionals (mainly in iGaming) lose 100s of work hours travelling between Malta and the south of Spain (Malaga) and/or Gibraltar.

“This often involves very long layovers in foreign airports 1,000kms away, sometimes flying overnight, not to mention being expensive and massively inconvenient.

“We would like Norwegian Air to provide at least one scheduled flight per week (two would be better) between Malaga (AGP) to Malta (MLA), and/or Gibraltar (GIB) to Malta (MLA).”

By this morning, the petition had been signed by 550 people.

Interest building up on Malta air link with Gibraltar

Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
1.493
2
YYC | FKB
Saisonale Verbindung zwischen Gatwick und GIB von British Airways.

HM Government of Gibraltar welcomes the announcement by British Airways this morning of the launch of a new seasonal route from London Gatwick to Gibraltar. This will commence on Monday 28th May, in time for the peak summer season.

The route will operate 6 times weekly, daily except Tuesday, and will run until Saturday 29th September. Over 2,000 additional return seats will be offered per week, with a total of 37,000 seats for the period of operation. This is in addition to the 11 weekly flights from Heathrow during the summer.

British Airways Announces New London Gatwick – Gibraltar Service | Gibraltar International Airport

• Like
Reaktionen: Femminello