IATA: Buchungsklassen Traffic Monitor

ANZEIGE

krypta

Erfahrenes Mitglied
23.05.2009
3.493
2
ANZEIGE
Interessante Gegenüberstellungen des Buchungsverhaltens bzgl Flugklassen von 2007 bis Okt 2009.
 

Anhänge

  • Premium_Monitor_Oct09.pdf
    616,7 KB · Aufrufe: 101

krypta

Erfahrenes Mitglied
23.05.2009
3.493
2
IATA's assessment of premium and economy travel in November.

Key points:

- The number of premium passengers was 6.7% down on a year earlier in November, compared with a 9.3% decline the previous month;
- However, this apparent improvement was entirely due to the large fall in travel at this time last year;
- Month-to-month there was a small decline in premium travel;
- Numbers are still 5% up on their May low point but a long way to go as premium numbers over 20% lower than early 2008 levels;
- Economy and total passenger numbers showing positive year-on-year growth, at 3.5% and 2.4% respectively;
- Total passenger numbers still 6% below levels of early 2008 but have been rising at annualised rate of 6% in recent months;
- Large differences between geographical markets remain, reflecting very different economic conditions;
- Travel growth returning in developing economies such as Asia and South America, while large developed markets like transatlantic remain soft;
- Premium revenues remain weaker than premium passenger numbers, with revenues in November estimated at 12% down on the previous year;
- Looking ahead further travel growth is expected but large geographical differences likely to remain for some time.
 

Anhänge

  • Premium Traffic Monitor_IATA November 2009.pdf
    79,5 KB · Aufrufe: 10

belimo

Erfahrenes Mitglied
21.01.2010
2.518
57
KN
IATA Premium Traffic Monitor,
15th April 2010
Wow, das würde ja heissen, der "Premium Traffic" (Business/First) der MiddleEast-Airlines hat massiv zugenommen. Hat dafür jemand eine Erklärung?
 

Anhänge

  • Bildschirmfoto 2010-04-25 um 10.49.38.png
    Bildschirmfoto 2010-04-25 um 10.49.38.png
    74,6 KB · Aufrufe: 29

kingair9

Megaposter
18.03.2009
22.381
764
Unter TABUM und in BNJ
Wow, das würde ja heissen, der "Premium Traffic" (Business/First) der MiddleEast-Airlines hat massiv zugenommen. Hat dafür jemand eine Erklärung?

Mal darüber nachdegacht, welche Airline in der Welt durch Zugänge von "Dicken Aishas" (arabische Variante der Lady Bee) die meisten zusätzlichen Plätze in der C auf ihren Strecken bekommen hat und diese entsprechend verkaufen muß? Und daß die Nachbarn in der Sandkiste dann entsprechend mit den Tarifen mitziehen müssen...?

:rolleyes:
 

belimo

Erfahrenes Mitglied
21.01.2010
2.518
57
KN
Mal darüber nachdegacht, welche Airline in der Welt durch Zugänge von "Dicken Aishas" (arabische Variante der Lady Bee) die meisten zusätzlichen Plätze in der C auf ihren Strecken bekommen hat und diese entsprechend verkaufen muß? Und daß die Nachbarn in der Sandkiste dann entsprechend mit den Tarifen mitziehen müssen...?
:rolleyes:
Das ist mir natürlich klar, die Frage recht doof formuliert ;) Die Frage war eher grundsätzlicher gemeint: Wird das so weitergehen? Was unternehmen die europäischen Carrier um dem Gegenzusteuern? Vielleicht fliegt Lady Bee deshalb nach Peking und Tokyo, um hier mehr in der Hand zu haben?
 

krypta

Erfahrenes Mitglied
23.05.2009
3.493
2
IATA Premium Traffic Monitor April 2010
 

Anhänge

  • Premium_Monitor_2010_04.pdf
    92,2 KB · Aufrufe: 18
  • Like
Reaktionen: flysurfer