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Am 18.9. hatte HiFly (flog für WOW) einen kleineren Zwischenfall, der aber zumindest bei mir einige Fragen zu EDDK/CGN aufwirft.
Nachtanflug eines platzfremden Operators VISUAL auf eine für eine Widebody marginale Bahn - bei leichtem Regen und Dunst?? Gab es da ein Notam o.ä., dass 32R gesperrt war? Oder war das aus anderen Gründen? Jemand mit CGN Kenntnis hier?
Aviation Herald meinte:A HiFly Airbus A330-200 on behalf of WOW Air, registration CS-TQW performing flight WW-752 (dep Sep 17th) from Keflavik (Iceland) to Cologne/Bonn (Germany), landed on Cologne's shorter runway 32L at 00:36L (22:36Z Sep 17th), but touched down ahead of the runway threshold. The aircraft rolled out without further incident, vacated the runway at the last exit and taxied to the terminal.
The aircraft remained on the ground in Cologne for 43 hours, then positioned to Beja (Portugal) as flight WW-752P for a safe landing there, but has not resumed service since, 12 days after the landing in Cologne.
Germany's BFU rated the runway excursion a serious incident and opened an investigation.
Cologne's runway 32L is 1863 meters/6110 feet long.
Metars:
EDDK 180050Z 33005KT 2600 -RA BR NSC 16/16 Q1016 NOSIG
EDDK 180020Z 34005KT 2600 BR NSC 16/16 Q1016 NOSIG
EDDK 172350Z 33004KT 2600 -RA BR FEW003 SCT060 OVC130 16/16 Q1016 NOSIG
EDDK 172320Z 35003KT 3000 -RA BR FEW003 SCT027 OVC130 16/16 Q1016 NOSIG
EDDK 172250Z 34004KT 2800 -RA BR FEW003 SCT040 OVC130 16/16 Q1016 NOSIG
EDDK 172220Z 35003KT 310V010 2800 -RA BR FEW010 BKN050 16/16 Q1016 NOSIG
EDDK 172150Z 35004KT 3500 -RA BR FEW011 BKN065 16/16 Q1016 NOSIG
Nachtanflug eines platzfremden Operators VISUAL auf eine für eine Widebody marginale Bahn - bei leichtem Regen und Dunst?? Gab es da ein Notam o.ä., dass 32R gesperrt war? Oder war das aus anderen Gründen? Jemand mit CGN Kenntnis hier?