St Helena - Airport

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Airsicknessbag

Erfahrenes Mitglied
11.01.2010
19.839
10.955
Wer ist denn da im Moment die ausfuehrende Airline? Die RAF macht das ja leider nicht mehr selbst.
 

klaus79856

Erfahrenes Mitglied
27.12.2009
1.998
39
Kann ich nichts zu sagen.
Bin da selbst nicht gewesen oder hab was gebucht.

Habe nur die Links zusammen gestellt weil ich nach Ascension Island gesucht hatte und dann die Infos über die Flüge dahin gefunden habe.
 

Airsicknessbag

Erfahrenes Mitglied
11.01.2010
19.839
10.955
Bin ich bei Thomas Cook geflogen. Noch in AirTanker-Konfiguration, also vor Umruestung auf die Standard-Thomas-Cook-Galeere. Das war sehr bequem.
 

meilenfreund

Erfahrenes Mitglied
10.03.2009
6.764
5.482
Der wahre Freak könnte hier ins Auge fassen:

BZZ – ASI – MPN – XXX – JNB – HLE – ASI – BZZ.

Für den Abschnitt MPN – XXX – JNB habe ich in der Matrix nur den Ritt MPN – PUQ – SCL – GRU – JNB gefunden. Wer noch zwei Flüge mehr haben möchte: MPN – PUQ – SCL – AEP/EZE – GRU – JNB.
 

Airsicknessbag

Erfahrenes Mitglied
11.01.2010
19.839
10.955
Für den Abschnitt MPN – XXX – JNB habe ich in der Matrix nur den Ritt MPN – PUQ – SCL – GRU – JNB gefunden. Wer noch zwei Flüge mehr haben möchte: MPN – PUQ – SCL – AEP/EZE – GRU – JNB.


MPN-SCL geht teilweise auch via Rio Gallegos. Zum gleichen Preis laesst sich PUQ-SCL auch via Puerto Montt fliegen, also MPN-(RGL-)PUQ-(PMC-)SCL. Kostet nur zweieinhalb Stunden spaetere Ankunft in SCL.

Alternativ kann man, unter Dreingabe von PUQ und PMC, in RGL aussteigen und von dort mit LADE (sprich der argentinischen Luftwaffe) nach AEP fliegen. Das ginge dann via El Calafate oder Rio Grande und El Calafate oder Ushuaia und El Calafate, und dann via Puerto Madryn und Mar del Plata nach AEP.

Alles nicht uninteressant...
 

Airsicknessbag

Erfahrenes Mitglied
11.01.2010
19.839
10.955
Die St. Helenaner (?) sind lustig: Da warten sie jahrelang auf den Flughafen, und jetzt wo er da ist, trauern sie nostalgisch dem Postschiff so sehr nach, dass alle (!) verbleibenden Fahrten ausgebucht sind ;)
 

Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
1.493
2
YYC | FKB
Neues zum Thema St. Helena Airport:

TUI-fly wird im Auftrag von Atlantic Star Airlines in 2016 Charterfluege nach St. Helena durchfuehren.=;
Geflogen wird mit einer B737-800 (Y, Y-plus) von London-Gatwick via Banjul (Gambia, ful stop) nach St. Helena. Erster Flug am 20. Maerz, Ankunft 21. Maerz.

Quelle: PM ASA
 

Weltenbummlerin

QE-Sittenpolizei
08.12.2011
3.688
-60
FRA/SXF/MUC
Guuuuuut zu wissen... :D

Danke für die Info :) - jetzt wird´s spannend. (y)




@ Fly4free, wäre ja eine Alternative zu Raja Ampat und Konsorten (im Sinne von "endlich mal wieder was Neues":D),
ich melde mich zeitnah...
Wobei das dann wohl wieder nicht als echte Tauchreise gilt, aber einige TG bekommen wir durch unsere Leute vor Ort wohl rein. ;)
Werde das morgen bequasseln im Zug, da ist genug Zeit.

Jetzt sind auch die Philippinen-Details da, kommt alles dann bis zum WE.

LG
 
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Airsicknessbag

Erfahrenes Mitglied
11.01.2010
19.839
10.955
Super. Jetzt kann man, zumindest theoretisch, Flugplaene habe ich noch nicht gecheckt, sowohl Ascension als auch St. Helena angucken und muss nicht via Suedafrika.

LGW-(BJL-)HLE-ASI-MPN-(ASI-)BZZ oder umgekehrt. Muss ich dringend beforschen.
 

Weltenbummlerin

QE-Sittenpolizei
08.12.2011
3.688
-60
FRA/SXF/MUC
Super. Jetzt kann man, zumindest theoretisch, Flugplaene habe ich noch nicht gecheckt, sowohl Ascension als auch St. Helena angucken und muss nicht via Suedafrika.

LGW-(BJL-)HLE-ASI-MPN-(ASI-)BZZ oder umgekehrt. Muss ich dringend beforschen.


Wäre nett, wenn Du Deine Forschungsergebisse hier dann postest,

vielleicht läuft es ja wirklich auf einen Do oder zumindest ein Treffen raus, hinter den Kulissen und hier haben einige daran Interesse bekundet.
 

Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
1.493
2
YYC | FKB
Leichte Verzoegerung bei der Inbetriebnahme des Airports.

AIRPORT BOARD GRANTS ADDITIONAL TIME TO ACHIEVE OPERATIONAL READINESS

The St Helena Airport Programme Board – comprising SHG, DFID, FCO and Basil Read – yesterday recommended that it would be necessary and prudent to grant a short period of additional time in order to fine tune the operational readiness of St Helena Airport.

The Programme Board does not anticipate a significant revision to the commencement date for commercial flights beyond the original projected date of late February 2016, but has recommended this pragmatic step now so that we can conclude the calibration works and other preparations for safe and secure commercial operations. Executive Council Members are in agreement, and we have conveyed this decision to Comair and Penspen.

Subject to final certification and operational readiness, the Board still expects St Helena Airport to be accepting commercial flights before the planned Official Opening of the Airport in May 2016.

As before, a decision on when to sell tickets for Comair flights will be made only when the Airport has been certified. To that end, we expect the regulator, Air Safety Support International, to visit St Helena in January 2016 to carry out a full inspection audit of the Airport’s compliance with aviation regulations and that will inform a decision on ticket sale timing.

SHG
November 6 (2015)

Saint Helena Airport Project



Zu den Flugpreisen ab Gatwick spaeter mehr :D
 

Airsicknessbag

Erfahrenes Mitglied
11.01.2010
19.839
10.955
Wieso spaeter? Kann man doch jetzt schon sagen, dass die mit 1300 GBP rtn ziemlich guenstig sind.
 

Airsicknessbag

Erfahrenes Mitglied
11.01.2010
19.839
10.955
Ist halt die Frage, ob man Fluege, die ggf. nicht unter BA-Brand verkauft werden, meilenfaehig sein werden.

Wie ist das denn mit Kulula? Kann man da Meilen einloesen? Loungezugang geht jedenfalls, insofern gehoert wohl auch der Nicht-BA-Teil von Comair zur Executive-Club-Welt.
 

Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
1.493
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YYC | FKB
Die Deutsche Welle (DW) entdeckt St. Helena...

Located half way between Africa and Latin America, Saint Helena used to be a very remote place. Now an airport has placed what was once Napoleon's place of exile on the tourist map.

Remote Saint Helena evolves into tourist destination | DW Travel | DW.COM | 25.11.2015

Hallo Anne,

hier noch ein weiterer Clip...St. Helena - Bright Future for Remote Island ...gepostet auf ITV/UK...

Welcome to the world - our reports from remote St Helena - ITV News

:D
 
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Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
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YYC | FKB
Hier ein weiterer Minifilm ueber St. Helena.

"The population of the island has fallen by a third in recent years - as people left to find opportunities overseas. In fact, more people from the remote island in the South Atlantic live in the South of the UK, than St. Helena itself.

But with a new airport and a turnaround in the island's economy, Richard Jones looks at whether St. Helenians can be convinced to return."

St Helena prepares to welcome the modern world | Meridian - ITV News
 
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Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
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2
YYC | FKB
Alle Ampeln auf gruen geschaltet!

Atlantic Star Airlines (‘A-Star’) is pleased to announce approval for its 2016 UK to St.Helena charter flight programme. A-Star Director of Regulation Andrew Radford has been working in conjunction with the operations teams at TUIfly (Netherlands) and Air Charter Services, and the Air Access Team at St.Helena Government to deliver all the necessary documentation and assurances to gain approval for this unique flight programme. The commercial permission granted to A-Star is of course subject to airport certification being completed as planned in mid April. Therefore tickets cannot yet be released for sale, but details of the intended flight programme may be shared and are shown below.

The team at A-Star is confident that certification of St.Helena Airport (‘HLE’) will be achieved hence the announcement of flight dates, schedules and prices. A-Star have also been granted UK Civil Aviation Authority approval for ticket sales through TravelPack Ltd as ticketing partner, thus giving customers the reassurance of ATOL protection. Commenting on the development Andrew stated: "We are pleased to have overcome the necessary regulatory hurdles and would like to thank everyone at UK CAA and St.Helena Government for their enthusiastic support of our proposal to offer direct flights linking St.Helena and the UK."

As St.Helena airport will only open during daylight hours it is necessary to land back in to the UK during night-time. This has presented the team at A-Star with a further challenge as all of the limited number of night landing slots at many UK airports had been allocated to other services prior to confirmation of the St.Helena flight schedules. A solution has been found in that the management team at London Luton Airport is very keen to support the UK to St.Helena link and has made available some night slots.

The first flights will be on the following dates, operated on a Boeing 737-800 by TUIfly (Netherlands) under their flight number, prefix OR. Flights will stop briefly in Banjul (‘BJL’), Gambia, for re-fuel and a change of flight crew, in each direction. All times are expressed in local time.


Sunday 22 May
OR1502 LTN-BJL 2330-0450 (following day)
OR1502 BJL-HLE 0550-1045

Monday 23 May
OR2002 HLE-BJL 1145-1630
OR2002 BJL-LTN 1730-0040 (following day)

Sunday 5 June
OR1502 LTN-BJL 2330-0450 (following day)
OR1502 BJL-HLE 0550-1045

Monday 6 June
OR2002 HLE-BJL 1145-1630
OR2002 BJL-LTN 1730-0040 (following day)

The total journey time in each direction is around 12 hours.

This schedule means visitors can spend a fortnight enjoying St.Helena and similarly allows St.Helena residents to visit the UK for a two week period.

Ticket prices will remain unchanged, starting at £1299 return in Economy class, and £1799 in Economy Plus, inclusive of all fees and taxes.

A-Star now has an email subscription of 900 people interested in updates on progress, and in flying on one of these historic first flights linking St.Helena to Great Britain for the first time. To allow customers to guarantee their seat on board the “1502” or “2002’ flights in May, prior to ticket sales commencing after airport certification, A-star will be setting up a Priority Club - further details on this will be sent to e-mail subscribers shortly. The Priority Club will not only guarantee subscribers a seat but also offer a discount on the published fares.
 
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