UA: UNITED Fare rules

ANZEIGE

Maverick81

Reguläres Mitglied
22.01.2017
73
23
ANZEIGE
Hallo zusammen,

hier eine Frage an die Spezialisten unter euch...

Hintergrund:

Ich habe ein Full Flex ticket, Hinflug in C, Rückflug in Premium auf United-Metall, gebucht bei United und ausgestellt im Dezember 2021, Reisedatum im Mai 22, FRA-IAD return.

Beim ursprünglichen Ticket sind in den Fare Rules für Hin- und Rückflug, keinerlei Penalty Fees bei Stornierung angegeben.

Evtl. würde ich gerne den Rückflug um 2 Tage verschieben, auf der United Webseite bekomme ich bei Simulation einer Umbuchung zumindest für den Hinflug folgende Fare Rules angezeigt:


GENERAL RULES TEXT*** TEMPORARY EMERGENCY OVERRIDE PENALTY RULES *** ORIGINATING AREA 2 - FOR TICKETING ON/AFTER 01MAY 19 AND ON/BEFORE 31DEC 21/ FOR TRAVEL ON/AFTER 15JAN 20 IF TRAVEL ON THIS FARE COMPONENT COMMENCES BY MIDNIGHT ON 31DEC 22 NOTE - -- SEE FARE RULE FOR CANCEL PENALTY -- CHANGES CHANGES PERMITTED. NOTE - -- CHANGE FREE OF CHARGE. - FOR TICKETS ISSUED IN THE PERIOD SPECIFIED ABOVE. --FARE RULES TEXTGENERAL RULES TEXT*** ORIGINAL PENALTY RULES *** NOTE - -- HALF ROUNDTRIP COMBINATION OF NON-REFUNDABLE / REFUNDABLE WITH A CANCELLATION PENALTY / FULLY REFUNDABLE - - THE MOST RESTRICTIVE CANCELLATION PENALTY RULE APPLIES TO THE ENTIRE PRICING UNIT OF A WHOLLY UNUSED TICKET -- CANCELLATIONS BEFORE DEPARTURE CHARGE EUR 250.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND. NOTE - -- APPLY CAT 19 PROVISION DISCOUNTS FOR - INFANT WITHOUT A SEAT // INFANT WITH A SEAT // CHILD -- REFUND RESIDUAL VALUE IF ANY TO ORIGINAL FORM OF PAYMENT. -- AFTER DEPARTURE CHARGE EUR 250.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND. NOTE - -- APPLY CAT 19 PROVISION DISCOUNTS FOR - INFANT WITHOUT A SEAT // INFANT WITH A SEAT // CHILD -- REFUND RESIDUAL VALUE IF ANY TO ORGINAL FORM OF PAYMENT -- CHANGES ANY TIME CHANGES PERMITTED. NOTE - -- CHANGE PERMITTED TO 1ST TICKETED FLIGHT COUPON- REPRICE USING--CURRENT FARES--IN EFFECT TODAY -- FOR REFUND SEE CANCELLATION SECTION -- VOLUNTARY CHANGE MADE TO OTHER THAN 1ST TICKETED FLIGHT COUPON -- TICKETED RESERVATIONS NOT BEING USED ARE TO BE CANCELLED PRIOR TO ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT. RETURN RESERVATIONS MAYBE SCHEDULED ANYTIME WITHIN TICKET VALIDITY. TICKET MUST BE REISSUED AT SAME TIME WHEN VOLUNTARY CHANGE IS CONFIRMED. -- TICKET VALIDITY OF A PARTIALLY USED TICKET - TRAVEL WILL BE VALID FOR TRANSPORTATION FOR ONE YEAR FROM THE DATE ON WHICH THE TRANSPORTATION COMMENCES AT THE POINT OF ORIGIN AS DESIGNATED ON THE ORIGINAL TICKET - OR TICKET HAS NO VALUE -- IF CHANGES ARE MADE TO OTHER THAN THE FIRST TICKETED FLIGHT / THE FARE LEVELS IN EFFECT AT TIME OF ORIGINAL TICKET ISSUE WILL APPLY PROVIDED THE NEW ITINERARY QUALIFIES FOR ALL THE PROVISIONS OF THE ORIGINALLY TICKETED FARE BASIS CODE/BOOKING CODE IGNORING ADVANCE RESERVATION OR TICKETING REQUIREMENTS. -- REPRICE USING CURRENTLY TKTD FARE / KEEP THE FARE RESULTS / SAME BOOKING CODE/SAME FARE BASIS CODE. -- PROVIDED THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET 1. NO CHANGE TO 1ST FLIGHT COUPON/ NO CHANGE TO FARE BREAK POINTS 2. WHEN NO INTL COUPONS REMAIN - ALL NEW TRAVEL MUST BE DOMESTIC 3. ALL RULE AND BOOKING CODE PROVISIONS ARE MET IGNORING ADV RES-TKT 4. ADV RES IS MEASURED FROM ORIGINAL TKT DATE TO DEPARTURE OF PRICING UNIT -- KEEP THE FARE / EVEN REISSUE -- OR -- IF THE NEW ITINERARY QUALIFIES FOR THE ORIGINAL BOOKING CODE TICKETED FARE / BUT RESULTS IN FARE DIFFERENCE DUE TO SEASONALITY / DAY OF WEEK TRAVEL / CHANGE TO FARE BREAK POINT -- HISTORICAL FARES / REPRICE USING FARES IN EFFECT WHEN TICKET WAS ISSUED -- PROVIDED THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET -- 1. NO CHANGE TO 1ST FLIGHT COUPON / CHANGE TO FARE BREAK POINT PERMITTED 2. WHEN NO INTL COUPONS REMAIN - ALL NEW TRAVEL MUST BE DOMESTIC. 3. UA/LH/LX/OS/SN/AC FARES ARE PERMITTED 4. ALL BOOKING CODE PROVISIONS ARE MET 5. ADV RES IS MEASURED FROM ORIGINAL TKT DATE TO DEPARTURE OF PRICING UNIT -- WHEN CHANGE RESULTS IN FARE DIFFERENCE -- WHEN CHANGE RESULTS IN LOWER FARE - REFUND DIFFERENCE VIA ORIGINAL FOR OF PAYMENT. -- WHEN CHANGE RESULTS IN HIGHER FARE - ADD COLLECT FARE DIFFERENCE IF APPLICABLE -- OR -- IF CHANGE BY THE PASSENGER NO LONGER QUALIFIES FOR THE ORIGINALLY TICKETED BOOKING CODE FARE / DUE TO BOOKING CODE NOT AVAILABLE OR ORIGINAL TICKETED FARE NO LONGER QUALIFIES DUE TO RULE RESTRICTIONS - FULL VALUE OF THE ORIGINAL TICKET MAY BE APPLIED TOWARDS QUALIFYING FARE - USING FARES IN EFFECT ON THE ORIGINAL TICKET ISSUE DATE. -- RECALCULATION TO LOWER FARE VALUE IS NOT PERMITTED -- FARE IS RECALCULATED FROM POINT OF ORIGIN / ANY DIFFERENCE IN FARE / TAXES AND CHANGE FEE CONTAINED WITHIN THIS RULE WILL BE APPLICABLE AT TIME OF CHANGE / REISSUE. -- REPRICE USING FARES IN EFFECT WHEN TKT WAS ISSUED -- 1. NO CHANGE TO 1ST FLIGHT COUPON / CHANGE TO FARE BREAK POINT PERMITTED 2. WHEN NO INTL COUPONS REMAIN - ALL NEW TRAVEL MUST BE DOMESTIC 3. NEW TKT HAS EQUAL OR HIGHER QUALIFYING FARE VALUE THAN PREVIOUS TICKET 4. ALL BOOKING CODE PROVISIONS ARE MET 5. ADV RES IS MEASURED FROM ORIGINAL TKT DATE TO DEPARTURE OF PRICING UNIT -- WHEN CHANGE RESULTS IN FARE DIFFERENCE -- WHEN CHANGE RESULTS IN LOWER FARE - REFUND DIFFERENCE VIA ORIGINAL FORM OF PAYMENT -- WHEN CHANGE RESULTS IN HIGHER FARE - ADD COLLECT FARE DIFFERENCE IF APPLICABLE --

Ich möchte, dass durch eine Umbuchung des Return Legs auf ein anderes Datum die gleichen Fare Rules gelten wie für das ursprüngliche Ticket, nämlich Fully Refundable. Allerdings stolpere ich online immer wieder über die obigen Bedingungen.

Beim Rückflug in der Umbuchungssimulation gibt es in den Fare Rules keinen Hinweis auf "TEMPORARY EMERGENCY OVERRIDE PENALTY Rules".

Lese ich das richtig, dass durch die Verschiebung des Rückflugs um 2 Tage sich auch die Bedingungen des Hinflugs ändern?? Wie oben angegeben werden für Cancellation damit 250€ fällig?

Oder übersetze bzw. deute ich die obigen Fare Rules für den Hinflug falsch?

Könnt ihr mir helfen, das nachzuvollziehen?
 
Zuletzt bearbeitet:

rcs

Gründungsmitglied
Teammitglied
06.03.2009
27.526
4.503
München
Airline-Websites sind meist völlig ungeeignet, derartige Umbuchungen durchzuführen.

Hier solltest Du dringend anrufen, und telefonisch umbuchen - und dabei dann sicherstellen, dass Du von Full Flex auch nur auf Full Flex umgebucht wirst. Die hier reinkopierten Tarifregeln deuten darauf hin, dass Du bestenfalls auf Semiflex umgebucht wirst.
 
  • Like
Reaktionen: Maverick81

cas_de

Erfahrenes Mitglied
Ich entstaube hier mal den Faden mit einer Frage an die Experten. Ich hab schon lange keine non refundable Tickets mehr bei UA gebucht und jetzt ist es wahrscheinlich so weit.

Die Fakten:

- reines domestic itin in Eco (nicht Basic, nicht refundable)
- Fare Base:

1712919477805.png

- Fare rules sagen (Auszug):

[...] CANCELLATIONS TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF NO-SHOW/REFUND. NOTE - -- TICKET IS NON-REFUNDABLE -- TAX - US/ZP/XF - WILL NOT BE REFUNDED -- THE NON-REFUNDABLE CANCELLATION AMOUNT OF THE TICKET BEING EXCHANGED REMAINS NON-REFUNDABLE AND CARRIED FORWARD IN THE ENDORSEMENT BOX OF THE NEW TICKET [...]

Mir geht es um den Passus "THE NON-REFUNDABLE CANCELLATION AMOUNT OF THE TICKET BEING EXCHANGED REMAINS NON-REFUNDABLE AND CARRIED FORWARD IN THE ENDORSEMENT BOX OF THE NEW TICKET". Ist das analog zu wie es beispielsweise AA macht, dass in dem Falle, dass ich das Ticket stornierte die Base Fare als "Travel Credit" für ein neues Ticket genutzt werden kann? Wenn ja, muss das Ticket direkt ausgestellt werden, oder landet das in einer "Travel Bank" bei UA.

Ich habe zwar ein UA Konto, will die Meilen aber bei M&M gutschreiben lassen, auch wegen kostenlosem 1. Gepäckstück.

Merci im Voraus, falls hier jemand entsprechende Erfahrungen teilen kann. Wollte erst einmal hier schauen, bevor ich mich in die telefonische Hotline des Grauens - habe leider keinen UA Status mehr - begebe(n muss). Ich hab die Reservierung auf 14 Tage Fare hold ab heute und hoffe bis dahin Licht ins Dunkel zu bekommen.
 

TheWolf

Erfahrenes Mitglied
25.01.2018
493
335
Ich glaube nicht, dass das hier gemeint ist - meinem Verständnis nach geht es hier um Änderungen am Ticket ("Ticket being exchanged"). Der Hintergrund dürfte sein, dass verhindert werden soll, dass unflexible Tickets per Aufzahlung flexibel gemacht werden, nur um dann das Ticket zu stornieren. In so einem Fall bleibt der ursprünglich nicht erstattbare Betrag auch nach Aufzahlung nicht erstattbar ("the non-refundable cancellation amount...remains non-refundable").
 

cas_de

Erfahrenes Mitglied
Das ist mir schon klar und ich auch nicht vor ein non flexible Ticket durch die Hintertür in ein refundable Ticket umzubauen. Mir geht es nur darum, ob der Ticketwert durch den Kamin geht (was doof wäre, denn ein refundable Ticket ist für die Strecke, die ich brauche einfach unverschämt teuer), oder ob ich doch leicht umplane und in den OneWorld AApfel beiße:

1712932532211.png
 

TheWolf

Erfahrenes Mitglied
25.01.2018
493
335
Ich weiß nicht, ob UA so eine Option anbietet (wobei ich denken würde, dass so eine "großzügige" Regelung vermutlich entsprechend beworben würde und man sich nicht durch die Fare Rules kämpfen müsste, um sie zu erkennen) - ich bin mir aber ziemlich sicher, dass die von die zitierten Rules nichts zu einer solchen Regelung aussagen.