Dublin - Hawaii Business ab 1488, First ab 2582, viele Zeiten/Airlines + sonst

ANZEIGE

oweign

MUC Stammtischbruder
26.08.2009
2.792
2
xx
ANZEIGE
Frage an Euch, die schon ab Dublin gebucht haben: wie habt Ihr das denn gemacht ?

Logout bei UA
Cookies gelöscht
Passagierdaten manuell eingeben ( allfällige FF Nummer erst nach der Ticketausstellung)
Adresse und Telefonnummer irgendwas in Irland ;)
 

fivetonine

Reguläres Mitglied
25.10.2013
90
0
ZRH / FRA
Bisher hat bei mir immer folgendes geklappt, habe auch einen CH Wohnsitz und Kreditkarte:

-Browser säubern (Cookies usw)
-Adresse nehme ich die Office Adresse von meinem Arbeitgeber in IE
-FF habe ich meist nachtragen lassen, bzw erst nach Ticketausstellung
 

klaus79856

Erfahrenes Mitglied
27.12.2009
1.998
39
Das habe ich auch versucht (BillingAdress auf IRLAND lassen). Aber später, bei der Eingabe der Kreditkarten-Daten war wieder fertig (vermutlich weil es eine Schweizer Kreditkarte ist).
Es gibt noch die Möglichkeit in Cash zu bezahlen. Am TicketCounter (in welchem Land ?) oder via WesternUnion. Aber das habe ich mich dann nicht getraut zu machen weil ich nicht sicher bin, ob ich danach doch noch Probleme bekomme.

Frage an Euch, die schon ab Dublin gebucht haben: wie habt Ihr das denn gemacht ?

Ja das hatte ich vergessen zu sagen, wie andere schon geschrieben haben musst du eine Adresse in IE eingeben.
Egal welche, UA überprüft nicht ob diese Adresse mit der Billing Adresse der Kreditkarte übereinstimmt.
 

india99

Erfahrenes Mitglied
16.06.2014
416
0
Leider klappt das auch nicht immer. War einst mit einem Business Flug nach Hawaii im Büro - es konnte mir nicht den Preis geben wie im Internet - bei weitem nicht.
 

derhajo

Erfahrenes Mitglied
02.01.2011
1.187
31
SHE
Logout bei UA
Cookies gelöscht
Passagierdaten manuell eingeben ( allfällige FF Nummer erst nach der Ticketausstellung)
Adresse und Telefonnummer irgendwas in Irland ;)

Alternativ bei UA in den Einstellungen des Profils die Billing Address auf Irland ändern. Dann sollte es auch eingeloggt möglich sein zu Buchen.
 

brauni

Reguläres Mitglied
28.04.2009
71
0
ZRH
Billing Adresse IRL und CH-Kreditkarte sowie Abrechnungswährung CHF sollte klappen. Habe das im Januar mit Dublin via ZRH und SFO nach Hawaii ohne problem buchen können. Browser ist bei mir SAFARI.
 

Jokkel11

Reguläres Mitglied
22.08.2013
53
0
...also für ein "70.000 Lufthansa Statusmeilen Routing nach Hawaii" muss man den Leuten aber schon viel inner-US-Zickzack verkaufen in F :eek:
 

TDO

Erfahrenes Mitglied
25.02.2013
4.189
379
VIE
Dublin - Hawaii Business ab 1488, First ab 2582, viele Zeiten/Airlines + sons...

Nicht wirklich.

10.000 Meilen für die zwei Segmente in Europa
55.000 Meilen für den direkten Weg nach HNL über LAX.

sind schon 65.000 Meilen ohne dem einen noch zusätzlich möglichen Segment in den Staaten.
 
Zuletzt bearbeitet:

pna

Aktives Mitglied
14.05.2013
123
13
Endlich hat es funktioniert !
Ich konnte jetzt buchen. Habe als Billing-Land einfach IRLAND stehen lassen, aber die richtige Adresse eingegeben. Ausserdem noch anstelle der MasterCard die VisaCard verwendet und dann ging alles Durch. Zumindest habe ich eine E-Mail-Bestätigung und hoffe, dass sich da nichts mehr ändert.
Vielen Dank für all die Antworten, Ratschläge und Tipps.
 

Schtingi

Erfahrenes Mitglied
17.03.2010
575
60
BSL
Endlich hat es funktioniert !
Ich konnte jetzt buchen. Habe als Billing-Land einfach IRLAND stehen lassen, aber die richtige Adresse eingegeben. Ausserdem noch anstelle der MasterCard die VisaCard verwendet und dann ging alles Durch. Zumindest habe ich eine E-Mail-Bestätigung und hoffe, dass sich da nichts mehr ändert.
Vielen Dank für all die Antworten, Ratschläge und Tipps.

Ich bin mir nicht mehr ganz sicher, aber ich glaube jetzt (nach Buchung) kannst du Billing Adresse ändern.
 

FLYGVA

"Ich muss meinen Status verteidigen!"
09.03.2009
1.826
134
DUS
www.hotels-and-travel.de
Wenn ich mich hier kurz einklinken könnte für ein besseres Verständnis auch von meiner Seite her. Das heisst also, dass an diesem Beispiel, dass 2 Connection in Europa möglich wären und dann u.U. ein SWISS Flug in die USA möglich wäre. Aber das ganz hängt also dann in den weiteren Rules von der Anzahl Stopovers ab, korrekt? Inwiefern wird das aber dann preislich überhaupt "berechnet"? Also man findet einen günstigen Flug, schaut sich die Rules an, was die alles erlauben würden, dann schaut man sich andere Routings anhand dieser Regeln an? Interpretiere ich das Vorgehen so korrekt?

Wenn ich die Tarifregeln richtig im Kopf habe, gehen zwei Transfers ins Europa. Stopover erlaubt der Tarif aber keine, nur Transfers (Stopover länger als 24 Stunden zwischen Ankunft und Weiteflug, Transfer unter 24 Stunden zw. Ankunft und Weiterflug).

Vereinfacht gesagt, ja, aber es kommen einige Faktoren dazu. Tw. sind bestimmte Flüge ausgeschlossen, die Buchungsklassen müssen verfügbar sein, Online Portals lassen das Buchen bestimmter Flüge nicht immer zu. Im Ergebnis ist es meist einfacher, wenn man ein Reisebüro bitten, dies so zu buchen. Das kostet dann zwar u.U. ein höheres Serviceentgelt, aber ist im Ergebnis schneller, als man selber mit den POrtalen so lange rum spielt, bis man die passenden Flüge gefunden hat.

Verbindungen mit einem Transfer über Nacht buche ich via Reisebüro, wenn es geht.
 
  • Like
Reaktionen: PascalZH

frabkk

Erfahrenes Mitglied
12.11.2013
2.408
453
CGN
Leider klappt das auch nicht immer. War einst mit einem Business Flug nach Hawaii im Büro - es konnte mir nicht den Preis geben wie im Internet - bei weitem nicht.

Falls du es nicht weißt, das Forum wird von einem Reisebüro betrieben. Ich darf an dieser Stelle wieder ein herzliches Danke und meine uneingeschränkte Empfehlung an rcs und sein Team aussprechen. Trotz sehr langwieriger und aufwendiger Routenplanung (bedingt durch meinen engen Terminkalender) stehen nun die 3 Trips nach HNL und das ganze absolut Meilenoptimiert. Somit generiere ich durch die 3 Tickets über 380k AA Meilen (y)
 
  • Like
Reaktionen: liniZH

liniZH

Reguläres Mitglied
23.01.2015
75
0
Falls du es nicht weißt, das Forum wird von einem Reisebüro betrieben. Ich darf an dieser Stelle wieder ein herzliches Danke und meine uneingeschränkte Empfehlung an rcs und sein Team aussprechen. Trotz sehr langwieriger und aufwendiger Routenplanung (bedingt durch meinen engen Terminkalender) stehen nun die 3 Trips nach HNL und das ganze absolut Meilenoptimiert. Somit generiere ich durch die 3 Tickets über 380k AA Meilen (y)

Coool, wusste ich gar nicht (y) have fun!
 

Thomeck

Aktives Mitglied
01.10.2014
212
0
So gibts dann doch noch einen MR zum BA Gold und da es auch noch meine ersten C&F Flüge werden habe ich auch gleich mal ein paar gemischt...

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] DUB-MAD-JFK mit Iberia
EWR-PHX-HNL mit US Airways
HNL-LAX-MIA mit AA
MIA-LHR-DUB
[/FONT] mit BA

laut BA-Seite 1200TP und mit den vorhandenen 300TP perfekt (y)


Gibts noch ein paar "Must-Do's" für New York oder Hotel Tips für ca. 20 Std?
 

Blue2

Erfahrenes Mitglied
09.12.2009
2.067
0
Bern
Nicht wirklich.

10.000 Meilen für die zwei Segmente in Europa
55.000 Meilen für den direkten Weg nach HNL über LAX.

sind schon 65.000 Meilen ohne dem einen noch zusätzlich möglichen Segment in den Staaten.

Aber der Preis steigt dann auch dementsprechen, nehme ich an?
 

NicuMD11

Erfahrenes Mitglied
08.07.2012
998
236
Bern
Aber der Preis steigt dann auch dementsprechen, nehme ich an?

Wenn der zu buchende Tarif mehrere Segmente/Umsteiger pro Richtung erlaubt, steigt der Preis pro zusätzlichem Leg nur geringfügig an (Steuern&Gebühren). Einfach überschreiten sollte man die Anzahl zulässiger Legs nicht, sonst wird das ganze einem in Y/J/F Tarif offeriert. Und der ist dann jenseits von gut und böse..
 
  • Like
Reaktionen: Blue2

TDO

Erfahrenes Mitglied
25.02.2013
4.189
379
VIE
Was meinst du damit? Ein Ticket DUB-HNL bleibt ein Ticket DUB-HNL.

Fare 1: Carrier LH ANCIE28W DUB to HNL (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code J, A
Covers DUB-FRA (Business), FRA-MUC (Business), MUC-EWR (First), EWR-SFO (First), SFO-HNL (First)
€2,165.00

Fare 1: Carrier LH ANCIE28W DUB to HNL (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code J, A
Covers DUB-FRA (Business), FRA-SFO (First), SFO-HNL (First)
€2,165.00

+ Steuern und Gebühren
 
  • Like
Reaktionen: NicuMD11

NicuMD11

Erfahrenes Mitglied
08.07.2012
998
236
Bern
Was meinst du damit? Ein Ticket DUB-HNL bleibt ein Ticket DUB-HNL.

Fare 1: Carrier LH ANCIE28W DUB to HNL (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code J, A
Covers DUB-FRA (Business), FRA-MUC (Business), MUC-EWR (First), EWR-SFO (First), SFO-HNL (First)
€2,165.00

Fare 1: Carrier LH ANCIE28W DUB to HNL (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code J, A
Covers DUB-FRA (Business), FRA-SFO (First), SFO-HNL (First)
€2,165.00

+ Steuern und Gebühren

Eben genau, Fare bleibt gleich, nur Steuern&Gebühren verändern sich.
 

adiru

Erfahrenes Mitglied
05.10.2009
1.114
297
JFK
Könnte jemand so nett sein mal die vollständigen Fare Rules für den ANCIE28W zu posten? Danke!
 

wanderlust

Erfahrenes Mitglied
11.04.2009
1.163
10
grounded@CGN :-(
Search: Departing DUB on 09/14/15 for HNL
Fare basis code ANCIE28W
Flying LX
Routing via North Atlantic

Rule Category Rule Text
RULE APPLICATION AND OTHER CONDITIONS NOTE - THE FOLLOWING TEXT IS INFORMATIONAL AND NOT
VALIDATED FOR AUTOPRICING.
LX FIRST CLASS LEISURE FARES BETWEEN IRELAND/BFS AND
THE
UNITED STATES
APPLICATION
AREA
THESE FARES APPLY
BETWEEN IRELAND/BFS AND UNITED STATES.
CLASS OF SERVICE
THESE FARES APPLY FOR FIRST CLASS SERVICE.
CAPACITY LIMITATIONS
THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS
CARRIED ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY
THIS RULE AND SUCH FARES WILL NOT NECESSARILY BE
AVAILABLE ON ALL FLIGHTS. THE NUMBER OF SEATS,
WHICH THE CARRIER SHALL MAKE AVAILABLE ON A GIVEN
FLIGHT, WILL BE DETERMINED BY THE CARRIERS BEST
JUDGEMENT.
OTHER CONDITIONS
MILEAGE UPGRADE FOR E/ L/ K/ T BOOKING CLASSES
NOT PERMITTED.
ELIGIBILITY NO ELIGIBILITY REQUIREMENTS APPLY.
DAY/TIME NO DAY/TIME TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.
SEASONALITY NO SEASONAL TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.
FLIGHT APPLICATION THE FARE COMPONENT MUST INCLUDE TRAVEL VIA EACH
TRANSATLANTIC SECTOR ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY LX FLIGHT OPERATED BY AC
ANY LX FLIGHT OPERATED BY LH
ANY LX FLIGHT OPERATED BY UA
ANY LX FLIGHT OPERATED BY LX
ANY LX FLIGHT OPERATED BY OS
ANY LX FLIGHT OPERATED BY SN
ANY LX FLIGHT OPERATED BY WK.
ADVANCE RESERVATIONS/TICKETING CONFIRMED RESERVATIONS FOR ALL SECTORS ARE REQUIRED AT
LEAST 28 DAYS BEFORE DEPARTURE.
WHEN RESERVATIONS ARE MADE AT LEAST 72 HOURS BEFORE
DEPARTURE, TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 72 HOURS
AFTER RESERVATIONS ARE MADE OR AT LEAST 28 DAYS BEFORE
DEPARTURE WHICHEVER IS EARLIER.
OR - CONFIRMED RESERVATIONS FOR ALL SECTORS ARE
REQUIRED AT LEAST 28 DAYS BEFORE DEPARTURE.
TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 48 HOURS AFTER
RESERVATIONS ARE MADE OR AT LEAST 28 DAYS BEFORE
DEPARTURE WHICHEVER IS EARLIER.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
WAITLIST NOT PERMITTED AT TIME OF TICKETING.
TIME OF TICKETING IS DEFINED ACCORDING TO TICKET
TIME LIMIT. IF TTL IS NOT RESPECTED ALL SEGMENTS
WILL BE CANCELLED.
----
DUE TO AUTOMATED TICKETING DEADLINE CONTROL
DIFFERENCE COULD EXIST BETWEEN THE FARE RULE
LAST TICKETING DATE AND THE SYSTEM GENERATED
TICKETING DEADLINE MESSAGE.
THE MORE RESTRICTIVE TICKETING DEADLINE APPLIES.
----
ANY RESERVATION FOR FARES WITH TICKETING DEADLINE
NOT TICKETED AT LEAST 26 HOURS
BEFORE DEPARTURE WILL BE CANCELLED. THIS APPLIES
IN ADDITION TO THE ABOVE MENTIONED DEADLINES.
RESERVATIONS MADE WITHIN 26 HOURS BEFORE DEPARTURE
REQUIRE TICKETING AT THE SAME TIME.
MINIMUM STAY TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST COMMENCE
NO EARLIER THAN 6 DAYS AFTER DEPARTURE OF THE OUTBOUND
TRANSATLANTIC SECTOR.
OR - TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST
COMMENCE NO EARLIER THAN THE FIRST SUN AFTER
DEPARTURE OF THE OUTBOUND TRANSATLANTIC SECTOR.
MAXIMUM STAY TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO LATER THAN
12 MONTHS AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.
STOPOVERS 1 STOPOVER PERMITTED IN EACH DIRECTION IN LON/FRA/NYC/
EWR/YTO.
AND - 1 STOPOVER PERMITTED IN EACH DIRECTION AT EUR
100.00.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
EACH STOPOVER TAKEN UTILIZES A PERMITTED TRANSFER.
UNLESS RESTRICTED BY ROUTING ATTACHED TO FARE
RECORDS.
TRANSFERS 5 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION.
3 PERMITTED IN AREA 2 IN EACH DIRECTION
2 PERMITTED IN AREA 1 IN EACH DIRECTION.
FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND EMBEDDED
SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE COMPONENT.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
UNLESS RESTRICTED BY ROUTING ATTACHED TO FARE
RECORDS.
COMBINATIONS END-ON-END
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH FARES WITHIN
AREA 1. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE FOR CARRIER UA/AC.
OPEN JAWS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED. MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/
LESS THAN MILEAGE OF THE LONGEST FLOWN FARE
COMPONENT.
PROVIDED -
WHEN THE OPEN SEGMENT OCCURS
-WITHIN AREA 1/WITHIN AREA 2 OR WITHIN AREA 3
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER LH/UA/
AC
OR FOR CARRIER OS/LX/SN IN ANY RULE IN TARIFF
IPRA - BETWEEN USA/CA-AREA 2/3 AND GUAM-AREA 2
IPRAI - BETWEEN THE USA/CANADA-AREA 2/3 VIA ATL
IPRSAA2 - BETWEEN THE WESTERN HEMISPHERE-AREA 2
VIA ATL
IPRSAA3 - SOUTH ATLANTIC/CENTRAL/SOUTH AMERICA/
MEXICO/CARIBBEAN/GREENLAND/ST PIERRE ET MIQUELON -
AREA 3.
ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM ROUND TRIPS
-TO FORM CIRCLE TRIPS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER LH/UA/
AC/OS/LX/SN IN ANY RULE IN TARIFF
IPRA - BETWEEN USA/CA-AREA 2/3 AND GUAM-AREA 2
IPRAI - BETWEEN THE USA/CANADA-AREA 2/3 VIA ATL
IPRSAA2 - BETWEEN THE WESTERN HEMISPHERE-AREA 2
VIA ATL
IPRSAA3 - SOUTH ATLANTIC/CENTRAL/SOUTH AMERICA/
MEXICO/CARIBBEAN/GREENLAND/ST PIERRE ET MIQUELON -
AREA 3.
BLACKOUT DATES NO BLACKOUT DATES APPLY.
SURCHARGES IF INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2.
THERE IS NO FUEL SURCHARGE PER ANY PASSENGER.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SALE OF THIS FARE IS PERMITTED WORLDWIDE.
THIS SURCHARGE IS ONLY APPLICABLE WHEN TICKETS ARE
SOLD IN ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN.
THE PROVISIONS BELOW APPLY ONLY AS FOLLOWS -
WHEN TICKETS ARE SOLD IN IRAN.
FUEL SURCHARGE OF USD 210.00 WILL BE ADDED TO THE
APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN SECTOR OF
TRAVEL IS BETWEEN EUROPE AND MIDDLE EAST.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 320.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS BETWEEN EUROPE AND AFRICA.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 320.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS BETWEEN EUROPE AND AREA 1.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 320.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS BETWEEN EUROPE AND AREA 3.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 70.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS WITHIN EUROPE.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 320.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS BETWEEN MIDDLE EAST AND
AFRICA.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 320.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS BETWEEN MIDDLE EAST AND
AREA 1.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 320.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS BETWEEN MIDDLE EAST AND
AREA 3.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 70.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS WITHIN MIDDLE EAST.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 320.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS BETWEEN NORTH AMERICA AND
SOUTH AMERICA.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 320.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS BETWEEN NORTH AMERICA AND
AREA 3.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 70.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS BETWEEN NORTH AMERICA AND
INTERNATIONAL POINTS IN THE CARIBBEAN AREA/
CENTRAL AMERICA.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 70.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS WITHIN AFRICA.
AND - FUEL SURCHARGE OF USD 320.00 WILL BE ADDED TO
THE APPLICABLE FARE PER ANY PASSENGER WHEN
SECTOR OF TRAVEL IS WITHIN AREA 3.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SALE OF THIS FARE IS PERMITTED WORLDWIDE.
THIS SURCHARGE IS ONLY APPLICABLE WHEN TICKETS ARE
SOLD IN ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN.
ACCOMPANIED TRAVEL ACCOMPANIED TRAVEL NOT REQUIRED.
TRAVEL RESTRICTIONS NO TRAVEL DATE RESTRICTIONS APPLY.
SALES RESTRICTIONS TICKETS MAY NOT BE SOLD IN IRAN/VENEZUELA/ARGENTINA.
TICKETS MAY ONLY BE SOLD IN AREA 1/AREA 2/AREA 3.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
EXTENSION OF TICKET VALIDITY PERMITTED UNDER
GUIDELINES SET FORTH BY CARRIER. CONTACT
CARRIER FOR DETAILS.
--------------------------------------------------
SEQUENTIAL USE OF FLIGHT COUPONS
THIS FARE IS ONLY VALID IF THE FLIGHTS ARE TAKEN
IN THE BOOKED SEQUENCE. OTHERWISE THE FARE WILL BE
RECALCULATED BASED ON THE ACTUAL FLIGHT ROUTING.
PENALTIES CANCELLATIONS

ANY TIME
CHARGE EUR 400.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND.
WAIVED FOR DEATH OF PASSENGER OR FAMILY MEMBER.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
WAIVERS MUST BE EVIDENCED BY DEATH CERTIFICATE
REFUND RULES APPLY PER PRICING UNIT.
IN CASE OF FARE COMBINATION THE MOST RESTRICTIVE
CANCELLATION CONDITION APPLIES FOR THE ENTIRE
PRICING UNIT
IN CASE OF CANCELLATION AFTER DEPARTURE REFUND
THE DIFFERENCE BETWEEN THE FARE PAID AND THE
APPLICABLE FARE FLOWN. REFUND FEE APPLIES.
CHILD DISCOUNT DOES NOT APPLY.
INFANT WITHOUT SEAT FREE OF CHARGE.
FULL REFUND PERMITTED BEFORE DEPARTURE IN CASE OF
REJECTION OF VISA. EMBASSY STATEMENT REQUIRED.
REFUND OF UNUSED TAXES AND YQ/YR SURCHARGE
PERMITTED.
- EXCEPT FOR PASSENGER FACILITY CHARGE APPLICABLE
TO U.S. AIRPORTS.
UNLESS APPLICABLE OW/RT FARE PLUS TAXES FOR ACTUAL
TRAVEL IS HIGHER THAN WHOLE ORIGINAL TICKET.
IN THIS CASE NO TAX OR FEE REFUND WILL BE
PERMITTED.
THE OPTIONAL PAYMENT CHARGE IS NON-REFUNDABLE.

CHANGES

ANY TIME
CHARGE EUR 410.00 FOR REISSUE/REVALIDATION.
WAIVED FOR DEATH OF PASSENGER OR FAMILY MEMBER.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
WAIVERS MUST BE EVIDENCED BY DEATH CERTIFICATE
RULES FOR CHANGES APPLY BY FARE
COMPONENT/DIRECTION. IN CASE OF FARE COMBINATION
CHARGE THE HIGHEST FEE OF ALL CHANGED FARE
COMPONENTS.
CHANGE FEE APPLIES FOR EVERY SINGLE CLOSED
REISSUE/REVALIDATION/REBOOKING TRANSACTION.
CHILD DISCOUNT DOES NOT APPLY.
INFANT WITHOUT SEAT FREE OF
CHARGE.
CHANGES NOT PERMITTED IN CASE OF NO SHOW. REFER
TO REFUND SECTION.
FOR CHANGES BEFORE DEPARTURE ALL CONDITIONS OF
THE NEW FARE MUST BE COMPLIED WITH INCLUDING
ADVANCE PURCHASE.
IN CASE OF CHANGES AFTER DEPARTURE ADVANCE
PURCHASE CAN BE IGNORED.
UPGRADING TO A HIGHER FARE PERMITTED. DOWNGRADING
TO A LOWER FARE NOT PERMITTED.IN CASE OF UPGRADING
TO A HIGHER FARE CHARGE THE APPLICABLE CHANGE
FEE AND CHARGE THE FARE DIFFERENCE TO THE HIGHER
UPGRADED FARE.
REVALIDATION REISSUE AND MCO ISSUANCE MUST BE
MADE WITHIN 24 HOURS.
AFTER CHANGE OF RESERVATION BUT NOT LATER THAN
DEPARTURE OF THE ORIGINAL FLIGHT BEING CHANGED.
IF NOT DONE WITHIN 24 HOURS TICKET WILL ONLY BE
VALID FOR REFUND OR NOT APPICABLE AT ALL.
COMPLETELY UNUSED TICKETS CANNOT BE CHANGED INTO A
TICKET WHERE ORIGINAL ISSUING CARRIER IS NO LONGER
INCLUDED IN THE ITINERARY. TICKET IS THEN ONLY BE
VALID FOR
REFUND. PLS REFER TO REFUND SECTION IF APPLICABLE.
HIP/MILEAGE EXCEPTIONS THE HIGHER INTERMEDIATE POINT RULE DOES NOT APPLY FOR
STOPOVERS.
TICKET ENDORSEMENTS THE ORIGINAL AND THE REISSUED TICKET MUST BE ANNOTATED
- NONREF/FL/CHG RESTRICTED - AND - CHECK FARE NOTE -
IN THE ENDORSEMENT BOX.
CHILDREN DISCOUNTS CNN/ACCOMPANIED CHILD PSGR 2-11 - CHARGE 75 PERCENT OF
THE FARE.
TICKET DESIGNATOR - CH AND PERCENT APPLIED.
MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
COMPARTMENT BY ADULT PSGR 12 OR OLDER.
OR - INS/INFANT WITH A SEAT PSGR UNDER 2 - CHARGE 75
PERCENT OF THE FARE.
TICKET DESIGNATOR - CH AND PERCENT APPLIED.
MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
COMPARTMENT BY ADULT PSGR 12 OR OLDER.
OR - INF/INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2 - CHARGE 10
PERCENT OF THE FARE.
TICKET DESIGNATOR - IN AND PERCENT APPLIED.
MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
COMPARTMENT BY ADULT PSGR 12 OR OLDER.
OR - UNN/UNACCOMPANIED CHILD PSGR 5-11. ID REQUIRED -
CHARGE 75 PERCENT OF THE FARE.
TICKET DESIGNATOR - CH AND PERCENT APPLIED.
TOUR CONDUCTOR DISCOUNTS NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
DISCOUNTS ARE NOT PERMITTED FOR TOUR CONDUCTORS.
AGENT DISCOUNTS NO DISCOUNTS FOR SALE AGENTS.
ALL OTHER DISCOUNTS NO DISCOUNTS FOR OTHERS.
MISCELLANEOUS PROVISIONS NO PROVISIONS APPLY.
FARE BY RULE NOT APPLICABLE.
GROUPS NO GROUP PROVISIONS APPLY.
TOURS NO TOUR PROVISIONS APPLY.
VISIT ANOTHER COUNTRY NO VISIT ANOTHER COUNTRY PROVISIONS APPLY.
DEPOSITS NO DEPOSIT PROVISIONS APPLY.
VOLUNTARY CHANGES IN THE EVENT OF CHANGES TO TICKETED FLIGHTS
BEFORE DEPARTURE OF JOURNEY AND WITHIN TICKET VALIDITY
CERTAIN DOMESTIC REISSUE PROVISIONS MAY BE OVERRIDDEN
BY THOSE OF LX INTERNATIONAL FARES
CHARGE EUR 410.00 OR HIGHEST FEE OF ALL CHANGED FARE
COMPONENTS - DISCOUNTS APPLY - NO FEE FOR INFANTS W/O
SEAT AND
REPRICE USING FARES IN EFFECT WHEN TKT WAS ISSUED
PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET-
1. NO CHANGE TO 1ST FLIGHT COUPON/FARE BREAKS
2. CHANGE IS BEFORE ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT
3. 4U/LH/LX/OS/SN FARES ARE USED
4. PUBLIC FARES ARE USED IF TICKETED FARE IS IN
PUBLIC TARIFF. PRIVATE FARES ARE USED IF TICKETED
FARE IS IN PRIVATE TARIFF
5. NEW TKT HAS EQUAL OR HIGHER VALUE THAN PREVIOUS
TKT
6. ALL RULE AND BOOKING CODE PROVISIONS ARE MET
7. ADV RES IS MEASURED FROM ORIGINAL TKT DATE TO
DEPARTURE OF PRICING UNIT
OR -
REPRICE USING FARES IN EFFECT TODAY
PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET-
1. NO CHANGE TO FARE BREAKS
2. CHANGE IS BEFORE ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT
3. 4U/LH/LX/OS/SN/US FARES ARE USED
4. PUBLIC FARES ARE USED IF TICKETED FARE IS IN
PUBLIC TARIFF. PRIVATE FARES ARE USED IF TICKETED
FARE IS IN PRIVATE TARIFF
5. NEW TKT HAS EQUAL OR HIGHER VALUE THAN PREVIOUS
TKT
6. ADV RES IS MEASURED FROM REISSUE DATE TO
DEPARTURE OF PRICING UNIT
REFUND VIA ORIGINAL FORM OF PAYMENT
ENDORSEMENT BOX - HIGHER NON-REF AMT AND NEW
ENDORSEMENTS.
OR -
AFTER DEPARTURE OF JOURNEY AND WITHIN TICKET VALIDITY
CERTAIN DOMESTIC REISSUE PROVISIONS MAY BE OVERRIDDEN
BY THOSE OF LX INTERNATIONAL FARES
CHARGE EUR 410.00 OR HIGHEST FEE OF ALL CHANGED FARE
COMPONENTS - DISCOUNTS APPLY - NO FEE FOR INFANTS W/O
SEAT AND
REPRICE USING FARES IN EFFECT WHEN TKT WAS ISSUED
PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET-
1. FULLY FLOWN FARE NOT REPRICED TO FURTHER POINT
2. CHANGE IS BEFORE ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT
3. 4U/LH/LX/OS/SN/US FARES ARE USED
4. PUBLIC FARES ARE USED IF TICKETED FARE IS IN
PUBLIC TARIFF. PRIVATE FARES ARE USED IF TICKETED
FARE IS IN PRIVATE TARIFF
5. NEW TKT HAS EQUAL OR HIGHER VALUE THAN PREVIOUS
TKT
6. ALL RULE AND BOOKING CODE PROVISIONS ARE MET
7. ADV RES IS MEASURED FROM ORIGINAL TKT DATE TO
DEPARTURE OF PRICING UNIT
REFUND VIA ORIGINAL FORM OF PAYMENT
ENDORSEMENT BOX - HIGHER NON-REF AMT AND NEW
ENDORSEMENTS.
.
VOLUNTARY REFUNDS NO VOLUNTARY REFUNDS DATA FOUND.
NEGOTIATED FARES NOT APPLICABLE.
INTERNATIONAL CONSTRUCTION NOT A CONSTRUCTED FARE
.
 
  • Like
Reaktionen: adiru