münchen delhi ~600,- business mit jet airways

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DariusTR

Erfahrenes Mitglied
06.04.2009
2.146
1
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Wie soll denn diese Rate funktionieren, wenn der Busiflug München- Brüssel schon viel teurer als der Gesamtpreis nach Indien ist, das kann doch eigentlich nur eine Errorfare sein? Ich würde nicht gleich Hotels, Weiterflüge etc. buchen. Viel Glück !

Das dürfte ja nicht unser Problem sein ;)
 
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Reaktionen: Hoteltraum

lazy.man

Reguläres Mitglied
17.05.2011
95
1
MUC
Habs jetzt auch mal einfach für März gebucht... ~ 637 (incl. OTA) - Gute Meilen Ratio ;)
-> Bestätigung erhalten und bei Lufthansa ist meinen Buchungen ersichtlich ;)

Mal schauen, wie lange es so bleibt!?
 

Kai01

Erfahrenes Mitglied
31.01.2010
447
11
zw. LEJ und DRS
hab auch nochmals gebucht, diesmal bei ebookers, doch das Ticket ist noch nicht ausgestellt .... sonst dauert der spass max 1 Stunde. jetzt wart ich schon ne weile länger. Bei LH kann ich mit Buchungscode alles aufrufen nur das Ticket ist noch nicht ausgestellt. Na mal abwarten.
 

AndreFo

Erfahrenes Mitglied
12.12.2010
815
4
DRS
Besser kann es sich nicht Reimen: Bin im Mai dabei. ;-)

Wenn ich das richtig gesehen habe kann man mit jet Airways bei etihad sammeln, gibt 150%. + Status Bonus , Tier Meilen und Segmente.
 

Kai01

Erfahrenes Mitglied
31.01.2010
447
11
zw. LEJ und DRS
Also meine Ticket ist noch nicht ausgestellt, obwohl ich schon einige stunden warte. Auch die Buchung zu den Tarif ist nicht mehr möglich, sieht so aus als wird das alles gerade gefixt.
 

johndoe

Erfahrenes Mitglied
09.09.2009
1.139
2
Scheint vorbei zu sein.. finde weder bei der matrix noch bei den OTAs den Tarif.
 

HouseBrand

Erfahrenes Mitglied
30.07.2010
452
9
HKG, ZRH
Das dauert bei denen meistens einige Stunden. Dennoch eine Empfehlung für die Zukunft: Immer bei OTAs (Expedia, ebookers), welche die Ticket sofort ausstellen, buchen. Da sind die Chancen eine Error Fare auch abfliegen zu können deutlich größer ;)

Hatte auch bei Flugladen gebucht, Ticket wurde innerhalb von 4 Minuten ausgestellt.
 

Front2Back

Erfahrenes Mitglied
14.01.2012
699
2
Es wird dann mal wieder zeit für::D

1. Discovery – mistake fare is posted. Novices frantically checks how much vacation time they have and if the dates of availability mesh with their schedules. Experienced EF bookers just book it and worry about contacting spouses or their boss later. Word spreads like wildfire.

2. Excitement – Tickets purchased, confirmation emails received and dates of travel shared with other EFers. Discussions of what to see and do and where to stay crop up in other threads. Novices contact source to change seats or inquire about upgrades, Seasoned EFers sit back and enjoy reading the discussion threads.

3. Stress Stage 1 – Concern over (paper) ticket delivery – Novices Frantically check FedEx/e-mail every few hours, constant monitoring of driveway for FedEx truck and e-mail inbox. Seasoned EF veterans sit back and relax.

4. Glee and happiness – (Paper) tickets in hand, vacation request submitted, spouses finally informed, hotel reservations made and bragging to friends and co-workers begins. Both novices and experts get very excited.

5. Stress Stage 2 – Rumors of fare not being honored, discussion threads about the airline and ticketing agency ensue. Rumors crop up like crabgrass at this stage. Many EFers begin to worry excessively about whether or not the trip will happen. Novices make non-refundable and financial committments to their trip. Seasoned EFers make mixed drinks (and maybe a sandwich) and is patient.

6. Reality Check – Accurate information is obtained – usually takes place a week to 10 days after mistake fare is published. Confirmed information from the source as to whether or not tickets will be honored.

7a. Pure Joy (Icelandair style- Fare is Honored) – Lots of happy people, threads on shared information regarding hotels, restaurants, tours, etc. Jealousy from others sets in. First “EF guinea pigs” embark, post confirmation threads that all is ok.

7b. Hostile Feelings (Copa Airlines Style – fare is not honored) – Many angry and disappointed EFers. Refunds are issued. Novices have multiple discussion threads of lawsuits and hostile correspondence, EF pros mutter “c’est la vie” and look for the next fare mistake.

8. Success (Honored) – Trip Report thread becomes very active
 

ich fliege

Reguläres Mitglied
15.02.2014
87
24
CGN
Ich hab im Januar gebucht. Eben wurde kk belastet und ich habe das E-Ticket bekommen.
LH bucht in Z und 9w in P
Sowas hab ich auch zum erstenmal gebucht- LH Buchung in Z sehe ich auch bei LH.com-KK ist belastet. Mal schaun ob es noch was wird.
Wenn die Buchung doch storniert werden sollte, cancel ich dann mal den Weiterflug nach SIN -kostet nicht die Welt=Lehrgeld, da will ich eigentlich hin.
 

Schweinshaxe

Aktives Mitglied
21.03.2010
185
19
Es wird dann mal wieder zeit für::D

1. Discovery – mistake fare is posted. Novices frantically checks how much vacation time they have and if the dates of availability mesh with their schedules. Experienced EF bookers just book it and worry about contacting spouses or their boss later. Word spreads like wildfire.

2. Excitement – Tickets purchased, confirmation emails received and dates of travel shared with other EFers. Discussions of what to see and do and where to stay crop up in other threads. Novices contact source to change seats or inquire about upgrades, Seasoned EFers sit back and enjoy reading the discussion threads.

3. Stress Stage 1 – Concern over (paper) ticket delivery – Novices Frantically check FedEx/e-mail every few hours, constant monitoring of driveway for FedEx truck and e-mail inbox. Seasoned EF veterans sit back and relax.

4. Glee and happiness – (Paper) tickets in hand, vacation request submitted, spouses finally informed, hotel reservations made and bragging to friends and co-workers begins. Both novices and experts get very excited.

5. Stress Stage 2 – Rumors of fare not being honored, discussion threads about the airline and ticketing agency ensue. Rumors crop up like crabgrass at this stage. Many EFers begin to worry excessively about whether or not the trip will happen. Novices make non-refundable and financial committments to their trip. Seasoned EFers make mixed drinks (and maybe a sandwich) and is patient.

6. Reality Check – Accurate information is obtained – usually takes place a week to 10 days after mistake fare is published. Confirmed information from the source as to whether or not tickets will be honored.

7a. Pure Joy (Icelandair style- Fare is Honored) – Lots of happy people, threads on shared information regarding hotels, restaurants, tours, etc. Jealousy from others sets in. First “EF guinea pigs” embark, post confirmation threads that all is ok.

7b. Hostile Feelings (Copa Airlines Style – fare is not honored) – Many angry and disappointed EFers. Refunds are issued. Novices have multiple discussion threads of lawsuits and hostile correspondence, EF pros mutter “c’est la vie” and look for the next fare mistake.

8. Success (Honored) – Trip Report thread becomes very active

Danke. Wenn Du jetzt auch noch die Quelle nennen würdest?
 

lazy.man

Reguläres Mitglied
17.05.2011
95
1
MUC
Hat jemand von Euch schon 'ne Stornierung erhalten? Bei mir ist meine Buchung noch einwandfrei...
 

sonne1982

Reguläres Mitglied
30.05.2014
38
2
bei mir ist auch noch alles OK, hoffe es bleibt so :)
MUC-BRU 09.05 BRU-DEL 10.05 und zurück am 17.05 *freu* (noch wer an diesem datum?)
 

antwort

Erfahrenes Mitglied
05.12.2010
2.771
150
Wo kann man kurzfristig für einen R/T im Nov. 2014 für diesen Tarif denn (noch) buchen?
 
F

Feuilvleiger1985

Guest
Ich werde dort sein: 14.05.-25.05.2015. Ist sonst noch jemand zu dieser Zeit unterwegs?

Habe heute morgen vom Tripsta Accounting-Department die Rechnung für dieses Ticket erhalten. Gehe somit davon aus, dass alles in Ordnung ist und es sich um eine reguläre Aktion der Airline gehandelt hat.