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Ist die Reg korrekt oder Typo mit B-HXF?Hallo zusammen,
ich hatte vor ein paar Wochen u.a. den Flughafen Denpasar kontaktiert und habe gestern eine Antwort bekommen.
Found 2008-09-11 CX0785 HKG DPS 1005 1450 A343 docceejay B-HFX
Found 2008-09-24 SQ0941 DPS SIN 0915 1145 772 docceejay 9V-SRP
Found 2011-09-25 CI0771 TPE DPS 0915 1420 A333 docceejay (vsstl nur B-18391 o. B-18392 in Frage, #2680) B-18307
Found 2011-10-07 CI0772 DPS TPE 1530 2040 A333 docceejay (vsstl nur B-18391 o. B-18392 in Frage, #2680) B-18301
Dabei irritiert mich nun das Ergebnis für den CX-Flug ein wenig. Flightstats gibt für den Flug eine 773 an. Hat jemand eine Ahnung, wie valide die Daten von Flightstats aus dieser Zeit sind? Auf Flugstatistik findet man um den gesuchten Zeitraum herum eigentlich nur 773 oder 744, alledings keine 343.
Da die Genauigkeit der Aircrafts bei Flightstats zufällig ein paar Seiten vorher ein Thema für Flüge 2009 und früher:
Re the 319 vs 320 issue, my confidence in the type is always somewhat limited with AC. FlightAware and FlightStats are not always correct for that, so if I pulled 320 as the type, it’s quite possible it’s a 319, or vice versa. It’s probably correct over 80% of the time, maybe even over 90% of the time, but sometimes even when it has the exact registration, it still stores the type incorrectly. Something which continues to this day, by the way.
This certainly feels plausible, although there are some other arrivals that could make sense as the inbound, I’m not sure this is certain. Rotations weren’t necessarily consistent things like YYZ-YYC-YVR. It could have been YUL-YYC-YVR or YOW-YYC-YVR. FlightStats might say those were operated by E90 or 320, but that’s just not super reliable. Especially the older flights.
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