piloten landen Frachtairbus a300 bei Mogadischu auf der strasse

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DrNo

Erfahrenes Mitglied
16.09.2014
592
334
HAJ/ZRH
Am besten finde ich ja, dass bekannt war, dass die Landebahnbeleuchtung seit einem Jahr defekt ist. Wie kann man sich da überhaupt dazu entschliessen zu starten, noch dazu wenn man weiss, dass man abends landet.
Mal sehen wo Tristar auf die schnelle einen neuen A300 herbekommt, besonders groß ist die eigene Flotte ja nicht :rolleyes:
 

travelben

Erfahrenes Mitglied
09.03.2009
3.429
337
MUC
Ich frage mich ja, wie sie bei schlechter Sicht eine Strasse, aber nicht den Runway finden konnten?

Hatte ersteres Laternen an?
[emoji15]
 

Weltenbummlerin

QE-Sittenpolizei
08.12.2011
3.688
-60
FRA/SXF/MUC
"Eine Airbus-A300-Crew eines Frachtflugs aus Kairo hat die Maschine auf einer Straße bei Mogadischu gelandet."


Gelandet ist gut:eek: , dann ist fast alles eine "Landung" :rolleyes:


So, wie ja wirklich jedes Flugzeug runter kommt... :censored: :sick:
 

DrNo

Erfahrenes Mitglied
16.09.2014
592
334
HAJ/ZRH

janfliegt

Erfahrenes Mitglied
28.07.2011
6.129
5
FHH (Feld hinterm Haus)
Falsch. Nur bei einer perfekten Landung ist das Flugzeug wiederverwendbar. Bei einer guten Landung überleben alle Insassen. Immerhin war der vorliegende Fall eine gute Landung :D.

Na - bei einer guten Landung kannst du das Flugzeug auf den eigenen Beinen verlassen. "Nur" überleben macht noch keine gute Landung... :D
 

ilovetofly

Erfahrenes Mitglied
09.09.2013
580
1
sehe ich keine Triebwerke oder wurden die schon "in Sicherheit" gebracht?

bzw. in meinem Hollywood Verständiss reisen die doch bei so einer Landung komplett ab?
 

Fare_IT

Erfahrenes Mitglied
06.12.2012
4.492
20
Farewell City
Accident: Tristar A30B at Mogadishu on Oct 12th 2015, forced landing off airport

A listener on frequency reported that the aircraft overflew the aerodrome just prior to 15:00Z and joined a right downwind for runway 05 (over the Ocean), but on short final went around reporting the approach had become unstable.

During the go around incoherent vectors were issued by tower, the aircraft joined another right hand downwind and final for runway 05 but reported they could not see the runway, the aerodrome appeared to their left and requested vectors to join the extended centerline but received vectors to the right and went around a second time.

The crew advised that they were no longer able to divert having cut into the diversion fuel during that second approach advising they had now 6000kg of fuel left.

Tower instructed the crew to join another right downwind for runway 05, the crew refused and joined a left downwind for runway 23.

After the aircraft had joined final for runway 23 tower advised they were approaching runway 23, they were forbidden to land on runway 23, and did not issue landing clearance resulting in the third go around.

Tower instructed them to join another right hand downwind for runway 05 issuing vectors to the right, the crew advised they had 4000kg of fuel left, the fourth approach to runway 05 failed, 2000kg of fuel left, the aircraft received vectors taking it far to the north for a downwind to runway 05, the crew advised they had just 400 kg of fuel left, tower instructed to not overfly the village, another voice appeared on the tower frequency trying to assist, an engine flamed out, 200 kg of fuel remaining, the second engine flamed out and the crew put the aircraft down on the next free spot visible at about 16:00Z.
 

Mizar

Erfahrenes Mitglied
11.11.2012
810
1
warum muss ich nur an Nicolas Cage in "Lord of War" denken...
Ist von dem Vogel noch mehr als das Bugrad übrig ?
 
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Reaktionen: economyflieger