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ich hatte für Start 3.12.2020. am 14.11.20 bei www.insurance4carhire.com einen 1 Jahresvertrag (also bis 2.12.21) im Family Tarif (120 GBP mit deutscher Versicherungssteuer) als Wohnsitzbürger Deutschland abgeschlossen.
Unterlagen kamen per email sogar auf Deutsch. Versicherung is AIG S.A., Luxembourg.
Versicherungs-Dokumente können abgerufen werden.
am 12.12. kommt eine email mit Betreff "Important Information: Termination of Insurance Cover"
der Agent versichert mir verbal, dass die Police wie gekauft gültig wäre. Ich könnte das ja im Portal auch sehen. OKAY, I trust you - keine Bestätigung per mail
Dann heute 4:33 der Neujahrsgruß von dieser Bande:
Etwas schwamming formuliert? "by us" - von denen wurde ich ja nie versichert, sondern von AIG.
Problem wäre halb so wild, hätte ich nicht aktuell einen Mietwagenvertrag mit Schaden (vermutlich Supermarktparkplatz mit dem einkaufswagen eine dicke Delle in die Türe geschlagen), den ich aber erst am 6.1.21 zurück geben werde.
Zugang zum Portail gesperrt "your email address couldn't be found in our system"
Gibt's sonst noch jemanden, dem ähnliches widerfahren ist?
Unterlagen kamen per email sogar auf Deutsch. Versicherung is AIG S.A., Luxembourg.
Versicherungs-Dokumente können abgerufen werden.
am 12.12. kommt eine email mit Betreff "Important Information: Termination of Insurance Cover"
auf meine email hin solte ich anrufen (analog bei Expedia, wenn sie was anbieten wollen, was offiziell nicht so publiziert werden darf?)As a valued customer, we want to make you aware of some important changes which are taking place with your insurance4carhire policy, AIG/220XXXXX-F, in regards to the UK's withdrawal from the European Union (EU) (commonly known as "Brexit").
What does this mean for me?
Unfortunately, we write to inform you that we are unable to continue to offer cover for your insurance4carhire policy. Therefore, if you still require cover, you should source an alternative provider by 31 December 2020.
Please note, as we are no longer able to offer cover, your current insurance4carhire policy will cease on 31 December 2020.
A pro-rata refund of any premium will be arranged and issued to you within the next 30 days.
Thank you for your email regarding the below
We do need to speak to you if you require our assistance, therefore please give us a call on below number as soon as it’s convenient.
We’ll be able to give you more information when we speak to you and look forward to hearing from you.
Our Opening Hours
Mon - Fri: 9.00am - 6:00pm
Sat: 9:00am - 5:00pm
Sun: Closed
Regards
Insurance 4 Car Hire
Phone: UK: 0330 343 9216 International: +44 (0)1242 538 475
der Agent versichert mir verbal, dass die Police wie gekauft gültig wäre. Ich könnte das ja im Portal auch sehen. OKAY, I trust you - keine Bestätigung per mail
Dann heute 4:33 der Neujahrsgruß von dieser Bande:
Further to the email we sent to you on 14 December 2020 informing you of the pending termination of your insurance4carhire Joint Annual Europe policy, AIG/22073XXX-F, we are writing to confirm that this policy has now been cancelled, and you are no longer covered by us for car hire excess insurance.
We sincerely apologise for any inconvenience that this will cause, and would like to assure you that we are working hard to find a solution to the regulatory issues that caused us to take this action. Any refund due to you will be made within 30 days of the date of this email.
We would like to thank you for your past custom, and we look forward to being able to welcome you back in the very near future.
Etwas schwamming formuliert? "by us" - von denen wurde ich ja nie versichert, sondern von AIG.
Problem wäre halb so wild, hätte ich nicht aktuell einen Mietwagenvertrag mit Schaden (vermutlich Supermarktparkplatz mit dem einkaufswagen eine dicke Delle in die Türe geschlagen), den ich aber erst am 6.1.21 zurück geben werde.
Zugang zum Portail gesperrt "your email address couldn't be found in our system"
Gibt's sonst noch jemanden, dem ähnliches widerfahren ist?
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