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Ist alles gut gegangen mit den Flügen am 20. und 21.06. "The crew reported an uneventful landing operation with nothing abnormal experienced" (www.sainthelenaaccess.com).
Wikipedia meinte:To enable the referendum to take place across the United Kingdom and Gibraltar, two pieces of legislation were enacted. The first of these, the European Union Referendum Act 2015, was passed by the Parliament of the United Kingdom and received the Royal Assent on 17 December 2015. The second, the European Union (Referendum) Act 2016, was passed by the Gibraltar Parliament to allow the referendum to take place in Gibraltar and received the Royal Assent on 28 January 2016.
[...]
The European Union Referendum Act 2015 dictated that only British, Irish and Commonwealth citizens over 18 who were resident in the UK or Gibraltar would be able to vote in the referendum.
[...]
There was protest by some residents of the Crown dependencies of the Isle of Man, Jersey and Guernsey that they should have the opportunity to vote in the referendum, as (although not part of the EU, unlike Gibraltar) EU membership also affected them.
[...]
Gibraltar was a single voting area and its result was fed into the South West England regional count.
Vielleicht wäre es besser auf die B 737 zu verzichten und eine B 767 einzusetzen? Kommentare!
Similarly, it will also be able to accommodate some Code D aircraft such as the Boeing 757-200, but again these will most likely be subject to weight restrictions.
Die RMS St. Helena wurde nach der Verabschiedung in den Ruhestand wieder aktiviert und schippert nun bis voraussichtlich September zwischen Kapstadt und St. Helena.
In her last update that she gave Council, the Governor had told Council that SHG was looking for an interim service; a plane that was capable of flying in and could cope with the tail winds on the second runway. Meanwhile, the Governor said that wind data was being collected on the main runway – this would enable the bigger planes which Comair have to land. This data will not be ready to enable Comair to operate before 2017.
In the short term operations into Runway 02 is the answer. We are looking at the AVRO RJ100 as the ideal aircraft for this as it works well when landing in tailwind conditions onto limiting runways. Longer term we hope a better understanding of the wind effects on Runway 20 will allow operations to be carried out safely in much the same way they are at other similar airports such as Funchal and Gibraltar.
Neuer Vorschlag: Der gute alte Avrojet
https://www.aviationtribune.com/ceo-interviews/atlantic-star-airlines-ceo/
Right now the AVRO RJ100 with extra tanks is the perfect aircraft for us and St.Helena
Neuer Vorschlag: Der gute alte Avrojet
Von England aus...???????
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Von England aus...???????
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"Where do you see Atlantic Star Airlines in five years time?"
"Operating flights from St.Helena to Ascension Island, Cape Town, Johannesburg, Walvis Bay and subject to the Windshear issues being solved also to the UK."
Gemeint sein kann eigentlich nur ein Avro von Luanda, Windhoek oder (noch wahrscheinlicher) Ascension. Also per TUI 738 da runter und dann umsteigen in den Avro.
LDA-HLE sind 1400 Meilen
WDH-HLE sind 1500 Meilen
ASI-HLE sind 800 Meilen
Die normale Range eines AR1 liegt bei 1500 Meilen, wenn man dann einen evt. Return oder eine Diversion wegen Wetter/Wind in HLE dazu rechnet, wird das aber selbst mit "Zusatztanks" (wo auch immer die hin sollen) ganz schön eng...
Aber selbst mit Extra Sprit - man stelle sich vor, Flug von Ascension, dann nachn800 Meilen keine Landung möglich und bis dahin hat ASI auch wegen Wetter zugemacht. Mahlzeit....
Heisst fuer mich bis Comair irgendwann 2017 landen kann, brauchen sie eine Zwischenloesung mit Typen, die mit Rueckenwind bzw. kuerzeren Bahnen klarkommen. Also ein kleines Flugzeug oder ein dediziertes STOL-Muster. Beides wird im Airliner-Bereich schwierig aufgrund der Distanzen. Wenn man in Namibe zwischenlandet, waeren es 1900 Kilometer. Das muesste eigentlich fuer einen ARJ hinhauen, aber wie ist es mit Alternates?
Ganz so ist es bei der Osterinsel nicht: Dort gibt es ab dem "Point of no return" kein Alternate mehr, man kann keinen anderen Flughafen mehr erreichen. Deshalb wird der Punkt erst ueberflogen, wenn kein anderes Flugzeug fuer IPC inbound ist.
Ganz so ist es bei der Osterinsel nicht: Dort gibt es ab dem "Point of no return" kein Alternate mehr, man kann keinen anderen Flughafen mehr erreichen. Deshalb wird der Punkt erst ueberflogen, wenn kein anderes Flugzeug fuer IPC inbound ist.