Auf LH Ticket gebucht: ZRH - WAW mit LX. Nun wurde der Sonntagmorgenflug von LX gestrichen.
Umbuchung auf Mittagsflug nach MUC und abends weiter nach ZRH. Ankunft ca. 8h später in ZRH.
=> Keine Info! Keine Mail!
In der Buchung fehlen plötzlich die Kontaktdaten und das Ticket wurde bereits ausgestellt.
ist doch kein Problem. Wenn das Ticket ohne Dein zutun neu ausgestellt wurde dann darfst Du trotzdem noch eine Änderung vornehmen. Anrufen und auf Deine Wunschverbindung ändern lassen. Steht auch in der Schedule Change Policy:
Zitat:
As per standard in short-term (INVOL) situations, airlines do an automated rebooking.
LHG INVOL handling via OPR always includes automated reissue. OPR (or similar airline
tools) used by other airlines may have different settings. In some cases, only rebooking
without automated reissue is done and manual involuntary reissue is required.
If a ticket has been reissued by the airline’s automated reissue tool (e.g. OPR) in short-
term (INVOL) case, one further rebooking/reissue/exchange on involuntary basis is
permitted as per rebooking standard rules. (see Chapter 1.3) This means:
The one time free of charge rebooking can only be done without waiver if rebooking is
done to a flight marketed and operated by LHG or +/- 3 days on AC, UA, NH. Whenever
an OAL flight is involved, a waiver is mandatory.